Vraagje voor de Lamello gebruikers

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Gebruiken jullie alleen de originele 'koekjes' van Lamello zelf?
Ik zie dat er ook andere merken zijn die ze maken zoals WOLFCRAFT en Duovorm
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Ik bestel af en toe een doos originele lamello's. Kost uit mijn hoofd 3 tientjes. Er zijn maanden dat ik ze niet gebruik. Dus een paar euro besparen gaat geen zoden aan de dijk zetten. En van de originele weet je zeker dat ze goed zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi en rinus

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Ik bestel af en toe een doos originele lamello's. Kost uit mijn hoofd 3 tientjes. Er zijn maanden dat ik ze niet gebruik. Dus een paar euro besparen gaat geen zoden aan de dijk zetten. En van de originele weet je zeker dat ze goed zijn.

Ik vroeg het me inderdaad af. Het verschil zal niet zo groot zijn.

Gebruik je die met een originale Lamello machine of is dat wel een ander merk?
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Beetje off-topic, maar bij interesse zou je hier ff kunnen gluren:

 
  • Leuk
Waarderingen: Henkies en twdi

jorisvh

Post veel
ik koop ook alleen de originele van Lamello en gebruik ze met een Makita machine.
3cent/stuk maw voor een paar € kan je een hele keuken in mekaar koeken.
Ooit een doosje van sencys gekregen van iemand maar die zijn in de vuilbak beland wegens te dik, te dun, te krom, …
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
ik koop ook alleen de originele van Lamello en gebruik ze met een Makita machine.
3cent/stuk maw voor een paar € kan je een hele keuken in mekaar koeken.
Ooit een doosje van sencys gekregen van iemand maar die zijn in de vuilbak beland wegens te dik, te dun, te krom, …
En is de Makita (PJ7000?) nauwkeurig genoeg om de koekjes strak te monteren?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Volgens mij is dat meer afhankelijk van de werkwijze en de bediener, dan van de machine zelf. Het lukt mij met een gratis ferm.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

jorisvh

Post veel
En is de Makita (PJ7000?) nauwkeurig genoeg om de koekjes strak te monteren?
absoluut, werkt prima.
denk dat er hier meerdere mensen daar heel tevreden mee zijn.
Volgens mij is dat meer afhankelijk van de werkwijze en de bediener, dan van de machine zelf. Het lukt mij met een gratis ferm.
+1. als je niet oplet en de machine scheef houdt of een verkeerde referentie neemt, dan klopt het niet, maar dat heb je met een lamello classic die 3x zoveel kost ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
absoluut, werkt prima.
denk dat er hier meerdere mensen daar heel tevreden mee zijn.

+1. als je niet oplet en de machine scheef houdt of een verkeerde referentie neemt, dan klopt het niet, maar dat heb je met een lamello classic die 3x zoveel kost ook.
Ik had het idee dat de originele classic wat meer mogelijkheden had/of nauwkeuriger was.
 

jorisvh

Post veel
Ik had het idee dat de originele classic wat meer mogelijkheden had/of nauwkeuriger was.
alles is wellicht wat robuuster bij de classic X.
een belangrijk voordeel is dat je de losse aanslag niet enkel aan de hoekverstelbare aanslag kan bevestigen maar ook aan de bodemplaat. dat maakt het makkelijk om de machine haaks te houden bij frezen in de rand van de vlakke kant van een plaat.
1708506963160.png
of dat 500€ waard is, is de vraag natuurlijk.
de andere machines kan je ook perfect haaks positioneren maar het vraagt wat meer aandacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Doc

Actieve deelnemer
Tegenwoordig gebruik ik steeds vaker de Clamex van Lamello, en daar heb ik nog geen alternatief merk voor gezien. Dit in combinatie met de Classic X frees.

Voorheen maakte het me niet zoveel uit of de koekjes van Lamello zelf of een ander merk waren. Als ze maar deden waar ze voor bedoeld waren. Heb volgens mij zelfs nog een hele grote zak liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.