Vraagje over kleur/materiaal matchen.

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Hallo iedereen.
Er is mij gevraagd om een inbouwkast onder een trap te maken. Corpus in witte melamine en deuren/fronten in een kleur die overeenkomt met hun andere meubelen.
Dit zijn eiken meubelen in de kleur white oak mat CBM331. Ik heb nu al heel wat meubelpanelen online bekeken, maar elke fabrikant heeft zijn eigen benamingen voor dezelfde kleur/stijl.
Kent iemand van jullie een tool/website waar je dit kan vergelijken?
Of zou ik beter gaan voor gefineerd naturel eiken en dit beitsen? Of white oak als basisfineer?
Het hele front is maar 140 x 90 cm inclusief paslatten. Heb nog niet veel ervaring met kleurmatchen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik ben niet zo goed met kleuren. Als ik schilderwerk moet doen en het moet aansluiten op een bestaande kleur heb je vaak niets aan de pot met de oorspronkelijke kleur. Kleuren veranderen na jaren. Soms al snel.
Mijn schildersgroothandel/verfspeciaalzaak heeft een kleurmeter. Digitaal ding dat voor mij uitstekend werkt. Vaak krijg je er nog een kleurenwaaier bij. Niet elke leverancier is bereid deze dingen aan vreemden uit te lenen.
Deze kon ik altijd even lenen. En als ik dan terug kwam bestelde ik meteen de verf.
 
  • Leuk
Waarderingen: henkverhaar en AtelierHQ

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Voor effen kleuren is dit de oplossing, maar voor meubelpanelen niet, denk ik. Is er nergens een site waar je die panelen kunt vergelijken? Want elke fabrikant geeft zijn eigen naam aan wat, niet exact natuurlijk, ook te vinden is bij een andere fabrikant. Zou handig zijn als je bvb donkere eik zoekt en je dan ziet welke naam dit bij de verschillende fabrikanten is.
 

jorisvh

Post veel
wat soms werkt voor mij is bij ostermann zoeken naar een kantenband met het patroon dat je wenst. daar kan je redelijk goed filtercriteria ingeven.

dan een google zoekopdracht waarbij je de resultaten beperkt tot de ostermann site en zoekt op de code van de kantenband, bvb voor
google je op "site:eek:stermann.eu 04F.1155"
edit: dit moet site dubbelpunt ostermann zijn maar blijkbaar wordt dat door de editor in een smiley omgezet :rolleyes:

dan krijg je als resultaten natuurlijk de pagina van de kantenband maar ook pagina's van de plaatdecors + fabrikanten waar die kantenband passend bij is. in dit geval bvb
 
  • Geweldig
Waarderingen: AtelierHQ

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
wat soms werkt voor mij is bij ostermann zoeken naar een kantenband met het patroon dat je wenst. daar kan je redelijk goed filtercriteria ingeven.

dan een google zoekopdracht waarbij je de resultaten beperkt tot de ostermann site en zoekt op de code van de kantenband, bvb voor
google je op "site:eek:stermann.eu 04F.1155"
edit: dit moet site dubbelpunt ostermann zijn maar blijkbaar wordt dat door de editor in een smiley omgezet :rolleyes:

dan krijg je als resultaten natuurlijk de pagina van de kantenband maar ook pagina's van de plaatdecors + fabrikanten waar die kantenband passend bij is. in dit geval bvb
Bedankt, supertip!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.