P
Pel
Guest
Baptist, heeft gewone profileergutsen van Sorby, en diepe profileergutsen, nu vroeg ik me af wat het verschil is met draaien tussen deze twee soorten gutsen?
Groet Pel.
Groet Pel.
waar ze kunnen breken bij een flinke happer. Vraag maar aan Toxiq...![]()
Bedankt voor de info Ronald, dit is die gesmede vormguts van Erik Anton Berg die ik op de rommelmarkt heb gekocht voor een recordbedrag van €1- Ik heb er een essen hecht aangemaakt, wel moeten verlijmen zo dik essen had ik niet liggen. Het hecht is wat dik uitgevallen, maar voor mijn lange tengels ligt hij lekker in de hand, ik hebt nu wat meer houvast als zo'n dunne een bezemsteel.Het is fijne guts 27 mm breed voor na de afruwguts te gebruiken om een mooi glad oppervlak te krijgen, het staal is keihard daar kwam ik achter toen ik het beestje ging slijpen, maar daardoor misschien wel eerder breekbaar? Echter aan de dikte van het staal te oordelen hoef ik daar toch niet zo gauw bang voor te zijn. Ik heb een tijdlang messen geslepen voor restaurants, dan kwam je ooit Sabatier messen tegen waar de punt van afgebroken was. Het zijn Franse messen, die konden ook door hun hardheid breken, zeker als je ze als kok misbruikt door ze als breekijzer te gebruiken om deksels er van potten open te wrikken.
Groet Pel.
Bekijk bijlage 70495
Bekijk bijlage 70496
Bekijk bijlage 70497
@Matieu, het zijn eigenlijk houtsnijgutsjes van de Lidll maar ik gebruikte ze nooit omdat ze veel te dik zijn, en ze stonden toch maar stof te happen. Vandaar dat ik ze om geslepen heb tot houtdraai detailgutsjes.
Groet Pel.
Baptist, heeft gewone profileergutsen van Sorby, en diepe profileergutsen, nu vroeg ik me af wat het verschil is met draaien tussen deze twee soorten gutsen?
Groet Pel.