Vraag: schroten in de badkamer

superfly

Actieve deelnemer
11 mei 2008
72
4
Bussum
Hoi,
we willen over het huidige tegelwerk in het droge deel van de badkamer schroten gaan plaatsen.
Om ruimte te besparen dacht ik de schroten op de tegels te lijmen.
is dat een juiste werkwijze of doe ik er toch verstandiger aan om een paar centimeter aan regelwerk op te offeren?

ik hoor graag jullie deskundig advies (ook over eventuele lijm om te gebruiken)

vriendelijke groet van Wim
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Als je de tegels goed ontvet, kan je de schroten prima op de tegels plakken. Wel de onderkanten vrij van de vloer houden. Plakken kan met polymeer kit, of montage kit.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Kost je extra dikte en als je de tengels verwijderd, heb je allemaal gaten in je muur. Met kit zet je er even de fohn op en steek je de lijm er zo weer van af.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Er moet ventilatieruimte achter. En gebruik alleen materialen die geschikt zijn voor buiten. Anders krijg je snel schimmel. Sowieso zorgen dat de ventilatie in orde is in de badkamer.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Je hebt betere ventilatie met dotten lijm, dan met doorlopende rachels. Je kan gewoon vuren schrootjes gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Je hebt betere ventilatie met dotten lijm, dan met doorlopende rachels. Je kan gewoon vuren schrootjes gebruiken.
Dat betwijfel ik. Lijm is maar een paar mm dik. Een rachel minimaal 12mm. En vuren is maar zeer beperkt geschikt voor in een vochtige omgeving.

Maar het vuren gaat vast langer mee dan dat je de schrootjes mooi vind :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: AvdLinden

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.058
2.584
Voor ventilatie heb je luchtverplaatsing nodig. De rachels geven afgesloten compartimenten met lucht. Zolang hout kan ventileren en de luchtvochtigheid is niet constant te hoog, is er weinig aan de hand. De deuren en kozijnen zijn ook gewoon van vurenhout bij oude huizen. Die zitten er ook al 100 jaar. Hij gaat er niet zijn douchecabine van bouwen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.