Ik wil een salontafeltje maken volgens een vrij strak eigen ontwerp. Ik ga eerst een model maken om de dimensionering te bepalen. Blad moet van een lichte houtsoort worden. Ik denk aan berken of misschien wat warmer: amerikaans esdoorn. De robuuste poten worden zo met het blad verbonden dat het lijkt te zweven. De poten moeten van een contrasterende heel donkere houtsoort worden gemaakt. Bij voorkeur niet bruinig. De donkere poten versterken het beeld van een zwevend blad.
Wel dan kom ik op ebben. Mooi hoor. Zwart met een zweem van grijzige vlammen. Maar ik schrok van de prijs -
. Potverdorie.
Is het realistisch/mogelijk dunne plankjes van zeg 5 mm van ebben te zagen op een lintzaag en daarmee de poten als het ware te bekleden?
PS.: Ik heb op dit forum ook gekeken naar ebonizing van eikenhout maar vind het niet mooi denk ik (ik ben een proefje van azijn, staalwol en evt met thee behandeld eikenhout aan het voorbereiden).
Wat denken jullie van het " dunne ebben plankjesidee"?
Wel dan kom ik op ebben. Mooi hoor. Zwart met een zweem van grijzige vlammen. Maar ik schrok van de prijs -
Is het realistisch/mogelijk dunne plankjes van zeg 5 mm van ebben te zagen op een lintzaag en daarmee de poten als het ware te bekleden?
PS.: Ik heb op dit forum ook gekeken naar ebonizing van eikenhout maar vind het niet mooi denk ik (ik ben een proefje van azijn, staalwol en evt met thee behandeld eikenhout aan het voorbereiden).
Wat denken jullie van het " dunne ebben plankjesidee"?