hoi allemaal,
ik ben een inbouwkast aan het maken en zou het leuk vinden dit keer iets meer versiering toe te voegen. Ik zat aan zoiets te denken:
...dus bijv. 4 banen / verticale lijnen aan de voorzijde van de lijsten aan de rand van de inbouwkast. Ik heb gezocht naar oude gebruikte houden profielschaven, maar kon ze niet vinden (alleen verlopen advertenties). Als ik het nieuw wil kopen zie ik o.a. Lie Nielsen, maar dat is erg duur:
...Veritas heeft het ook, maar dan i.c.m. de combinatieschaaf:
...en die is ook kostbaar. Ik heb zelf de kleine ploegschaaf. Daar zijn ook profielbeitels voor te koop, maar die zijn enkelvoudig ipv viervoudig:
Nu is mijn vraag: kun je met laatstgenoemde enkelvoudige beitel voor Veritas kleine ploegschaaf ook door de beitel steeds te verschuiven een meervoudig profiel maken? Of doe je dit altijd met 1 viervoudige beitel zoals voor de Veritas combinatieschaaf of Lie Nielsen profielschaaf?
ik ben een inbouwkast aan het maken en zou het leuk vinden dit keer iets meer versiering toe te voegen. Ik zat aan zoiets te denken:
...dus bijv. 4 banen / verticale lijnen aan de voorzijde van de lijsten aan de rand van de inbouwkast. Ik heb gezocht naar oude gebruikte houden profielschaven, maar kon ze niet vinden (alleen verlopen advertenties). Als ik het nieuw wil kopen zie ik o.a. Lie Nielsen, maar dat is erg duur:
Lie-Nielsen profielschaaf #66 met 7 beitels - Baptist
Deze profielschaaf gebruikt u om snel verschillende profielen aan te kunnen brengen op uw werkstuk. De profielschaaf is afgeleid van de klassieke Stanley #
baptist.nl
...Veritas heeft het ook, maar dan i.c.m. de combinatieschaaf:
Veritas schaafbeitelset reeding 8-delig voor combinatie sponningschaaf - Baptist
Deze Veritas schaafbeitelset bevat 8 reeding schaafbeitels ten behoeve van de Veritas combinatie sponningschaaf. De beitels kunt u gebruiken om decoratieve
baptist.nl
...en die is ook kostbaar. Ik heb zelf de kleine ploegschaaf. Daar zijn ook profielbeitels voor te koop, maar die zijn enkelvoudig ipv viervoudig:
Veritas schaafbeitelset rh beading smal voor kleine ploegschaaf en combinatie sponningschaaf 3-delig - Baptist
Deze Veritas schaafbeitelset bevat drie beading schaafbeitels ten behoeve van de Veritas kleine ploegschaaf 230 mm en de Veritas combinatie sponningschaaf.
baptist.nl
Nu is mijn vraag: kun je met laatstgenoemde enkelvoudige beitel voor Veritas kleine ploegschaaf ook door de beitel steeds te verschuiven een meervoudig profiel maken? Of doe je dit altijd met 1 viervoudige beitel zoals voor de Veritas combinatieschaaf of Lie Nielsen profielschaaf?