Vraag mbt stoppen piepen en kraken afkortzaag

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
334
11
Hey allemaal,

Korte vraag; Mijn DeWalt afkortzaag piept en kraakt als ik de trekfunctie gebruik, dus heb wat WD40 bij de scharnieren gespoten en alles is weer als nieuw..

Nu lijkt het opgelost, maar toen ik toevallig de handleiding er eens bijpakte voor een andere zaak las ik dat er alleen bepaalde smeringsmiddelen gebruikt mogen worden op de machine. Er staat niet precies bij hoe of wat, maar is WD40 nou schadelijk voor apparatuur of niet? Had de zoekfunctie gebruikt maar kon hier niets over vinden.

Thanks in advance.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.623
1.143
Fryslân
Ik gebruik zelf altijd een paar druppels naaimachine olie op de geleiders. Dat droogt minder snel op dan wd40. Ik heb er nooit problemen mee gehad dat het schade aan de machine toebrengt. Ik zou ook niet weten wat voor schade je dan zou moeten krijgen?

Niet te dikke olie is altijd goed denk ik. Anders gaat het plakken.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.080
414
WD40 is geen smeermiddel, maar een reinigingsmiddel. Schadelijk is het niet, maar naaimachine olie is beter.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.091
403
@kees dat zijn veel mensen niet met je eens volgens mij er zijn er bij die het nog net niet op hun brood doen als de boter op is.
Ik denk niet dat het veel kwaad kan op de geleiders van je zaag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.