vraag detail vorstrand houtskeletbouw

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
610
57
Provincie Zeeland
Houtvrienden,

Ik weet niet of dit het juiste forumdeel is, maar ik heb een vraag over de constructie van een nieuw te bouwen fietsenschuurtje annex jeugdhonk:

Ik ga een geisoleerde betonvloer met vorstrand storten. Met daarop een plint van metselwerk en hsb wanden. Ik heb nu de detaillering zo bedacht. Ik twijfel met name nog over de folies; het lijkt me dat er tussen het metselwerk en de hsb dpc moet komen ivm optrekkend vocht vanuit het metselwerk. Maar hoe zit het dan met een evt verbinding? die doorboort de waterkering dan toch? Of ik kan ik de hsb alleen laten rusten op de dpc, omdat de wand in zijn geheel toch al aan de betonvloer verankerd wordt?

heb ik eea juist gedailleerd zoals onder weergegeven?


vorstrand en hsb 235.JPG
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Misschien simpel gedacht van mij maar ik heb ooit geleerd dat bij metselwerk van de buitenmuren vanaf de fundering eerst een trasraam wordt gemetseld tot boven het maaiveld van klinkers en specie met veel portland waardoor vochtopname niet plaatsvindt.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
610
57
Provincie Zeeland
Wat ik weet is dat er juist open stootvoegen in het metselwerk moeten zitten om het vocht wat van de buitenkant van de isolatie afkomt naar buiten te laten ontsnappen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.