Voorstelling

Loper

Nieuw lid
26 mrt 2022
10
1
46
Oostende België
Hey iedereen ik ben Davy 44j en woonachtig te Oostende België. Ik ben sinds 1j op invaliditeit gevallen. Ben altijd werkzaam geweest in de bouwsector maar nooit met hout gewerkt. Er was altijd wel enige aantrekkingskracht maar nooit iets mee gedaan.
Wij zijn onlangs verhuisd naar een klein appartementje met garage en nu blijkt dat er in ons appartementsgebouw een houtkunstenaar zit. Ik was op zoek naar een hobby om mijn tijd wat op te vullen nu dat ik niet meer kan gaan werken en nu heeft de microbe om hout te gaan bewerken toch toegeslagen. De buurman is mij wat kneepjes aan het leren om te sculpteren waarvoor ik hem zeer dankbaar ben. De draaibank heb ik stom toevallig aan een spotprijs gekocht. Het is echter een Ferm draaibankje waar ik al wat plezier op heb beleeft maar waar ik toch ook al zwaar op de limieten ben gelopen. Deze zal dus in de nabije toekomst verkocht worden en een iets zwaarder model aangekocht worden waar we wat andere dingen op kunnen maken. Zoals jullie zien staat alles nog in de kinderschoenen en heb ik nog niet zoveel gemaakt maar daar wil ik snel verandering in brengen en hoop hier dus ook een beetje kennis van jullie op te doen 😉
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Welkom hier.

Veel lefhebbers maken van hun Ferm draaibankje een schijfschuurmachine of iets om de snede van hun beitels op te polijsten.

Kun je het Oostends begrijpen?

groeten,
Ornament
www.houtsnijden.eu
 
  • Leuk
Waarderingen: Loper

Loper

Nieuw lid
26 mrt 2022
10
1
46
Oostende België
Welkom hier.

Veel lefhebbers maken van hun Ferm draaibankje een schijfschuurmachine of iets om de snede van hun beitels op te polijsten.

Kun je het Oostends begrijpen?

groeten,
Ornament
www.houtsnijden.eu
Is Idd een goed idee maar omdat ik op invaliditeit sta en dus ook wat op mijn geld moet letten ga ik ze wel verkopen. Voor mijn beitels te polijsten heb ik trouwens van mijn buurman een record power WG200 gekregen op voorwaarde dat ik een cursus houtsnijbeitels slijpen ging volgen bij de Houtsnijgilde van Vlaanderen dat ik zijn beitels kan aanslijpen want hij ziet het niet goed meer 😉 Deze heb ik dus vorige week al gevolgd 😂
Ivm het Oostends. Dat lukt wel, moest vroeger met het werk veel in West Vlaanderen zijn 😁
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Ik ben nooit lid geweest van de Vlaamse Houtsnijdersgilde, dus ik weet niet wat ze allemaal exact doen. Een slijpcursus zal natuurlijk één van de noodzakelijkste activiteit zijn.
Ik heb de voorzitter en een aantal bestuursleden wel eens ontmoet en mee gesproken.

We hebben linken naar elkaars websites , op onze link pagina's. Dus hun website ken ik wel. Er staat een beperkt aantal projecten , met een handleiding erbij worden ontwikkeld.
Misschien iets voor beginners.

Voor de geïnteresseerden
link De Vlaamse Houtsnijgilde


groeten,
Ornament
www.houtsnijden.eu
 
  • Leuk
Waarderingen: Loper

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.