Voorstellen

Typograaf

Nieuw lid
15 mei 2022
6
1
Drenthe
Ik wou vanmorgen aanmelden voor deze site!.
Zag dat ik het vorig jaar al eens gedaan had.
Echter door omstandigheden, verder nog niet iets meegedaan en niet voorgesteld.
Sorry daarvoor!.

Mijn naam is Henk en ben 71 jaar.
Mag graag met hout bezig , maar ook wel metaal.
Van alles iets dus!.

Heb direct ook vraag!.
De badkamer moet bij ons aangepast worden, vanwege ziekte / handicap van mijn vrouw.
Daarna zijn we van plan de trap naar beneden opnieuw te bekleden.
Mijn vouw zou het heel mooi vinden, dat de vloerdekking eraf gaat en dan geschilderd wordt.
Daarna van die halve manen met vloerbedekking op de treden.

Graag zou ik horen, hoe ik dat het beste kan aanpakken. om een mooi resultaat te krijgen!.

Hartelijke groeten!!.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouterst

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Welkom. Of je beklede trap zonder vloerbedekking toonbaar is, kom je alleen achter door de bedekking te verwijderen. Vaak worden trappen bekleed omdat ze uitgesleten zijn.
 

Typograaf

Nieuw lid
15 mei 2022
6
1
Drenthe
Dank!.
De treden van de trap, zijn niet uitgesleten.
Er heeft altijd vloerbedekking opgezeten.
De vloerbedekking eraf halen is geen probleem.
Maar hoe krijg ik de treden zo, dat deze weer geschilderd kunnen worden.
Er zullen zeker lijmresten achterblijven en daar pakt de verf niet op.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Eerst met de fakkel en een plamuurmes schoonmaken, dan schuren, dan opnieuw in de verf zetten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Fohn, verfbrander, iets waar dusdanig warmte van af komt dat je de zooi er met een plamuurmes af kan steken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Ik heb ook nog De parel tapijtlijm verwijderaar. De oude, dus niet eco. Daar ben ik zuinig op. Dat werkt ook prima als verf afbijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: henkverhaar

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.775
744
Enschede, Twente
Misschien dat een schraper op een multitool (oscillerend gereedschap, bijv. Fein of Makita) genoeg is om de lijmresten te verwijderen. Dus zonder hitte.
Vervolgens in de stappen grof tot fijn schuren met een delta.
 

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
49
22
Tilburg
Misschien dat een schraper op een multitool (oscillerend gereedschap, bijv. Fein of Makita) genoeg is om de lijmresten te verwijderen. Dus zonder hitte.
Vervolgens in de stappen grof tot fijn schuren met een delta.
Bij ons ook gedaan, maar was geen succes. Je beschadigt de treden nogal waardoor je daarna veel tijd kwijt bent met vullen/plamuren. Beter werkt het met de hand; verfkrabber en afsteekmes. Tip daarbij is die regelmatig te slijpen (daar kwam ik pas tegen het einde achter…)
 

Typograaf

Nieuw lid
15 mei 2022
6
1
Drenthe
Dank voor het welkom en uiteraard op de reacties van mijn vraag!.
Als de vloerbedekking verwijderd is, ga ik proberen de traptreden ect. weer mooi te maken.
Lijmresten verwijderen met een heteluchtpistool en een plamuurmes / verfkrabber.
Daarna alles schuren met een schuurmachine.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.