Voorstellen

Dulby

Nieuw lid
19 apr 2023
12
5
#MijnWoodworking?
Hallo, ik ben Willy, woon in Wezep bij Zwolle, en sinds een paar jaar met pensioen.
Ben chemisch analiste geweest en altijd wel geïnteresseerd geweest in hout, maar nooit iets mee gedaan.
Mijn partner is 3 jaar geleden overleden. Hij had veel gereedschap, maar niet echt voor houtbewerking. Heb een garage onder het huis, dus een behoorlijke ruimte.
Twee jaar geleden was ik poppenkleertjes aan het maken voor mijn kleindochter en dacht daar hoort een kledingrekje bij, maar hoe maak je kleerhangers.
Juist ja met een figuurzaag. Heb een Proxxon figuurzaag aangeschaft, maar liep toch tegen beperkingen aan. In Zwolle bij van Rossum hadden ze een tweedehands Hegner staan. Kon mijn Proxxon weer inruilen. Inmiddels heb ik nog een Metabo afkortzaag, een Scheppach lintzaag, een Holzmann schuurschijf een Triton oscillerende schuurmachine aangeschaft.
Ik maak vooral kleine dingen en heb ook wat intarsia werk gedaan. Struin de kringloopwinkels af voor snijplanken en andere houten dingen die ik kan gebruiken.
Jammer genoeg zijn steeds meer snijplanken ed. van bamboe en dat is geen lekker materiaal.
Heb al behoorlijk wat kennis opgedaan via YouTube en ook lees ik regelmatig berichten van Woodworkers.
Loop nu tegen problemen met mijn lintzaag aan en overweeg een andere aan te schaffen, maar die vraag ga ik maar op een ander forum stellen, anders word ik door jullie terug gefloten😉.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouterst en janrein

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
397
174
Groene Hart
Er zijn hier genoeg mensen die informatie / advies vragen over lintzagen, en ook krijgen, dus voel je niet bezwaard je vragen te stellen!
 

LukeB2530

Actieve deelnemer
15 jan 2021
107
111
64
Boechout (Prov. Antwerpen)
Vooreerst welkom.

Wat betreft een lintzaag, ik zou eens kijken op de site van Baptist. Zij hebben verschillende modellen/merken aan betaalbare prijzen. Bovendien leveren zij een topservice.
 

Jose

Actieve deelnemer
12 mrt 2023
79
20
Gelderland
Hallo Willy, welkom . Zelf ben ik ook net kid geworden hier en heb veel te lezen en leren. Leuk nog een vrouw erbij want wij zijn nog in de minderheid ;o)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.