Voorritser riem vervangen Hammer

Lorrievogel

Nieuw lid
24 mrt 2020
11
1
Hoi

Ik heb een Hammer Comfort met voorritser, scoring blade in het Engels. De riem ervan was kapot.

Het vervangen is niet super moeilijk maar je moet weten hoe en natuurlijk ben ik een deel handleiding kwijt waardoor het even zoeken was. Ik vertel hier graag hoe die riem erop moet om anderen het zoekwerk te besparen. De foto is van de achterkant, of in de machine getrokken richting de kant vanwaar je eraan moet werken. Dat is de kant waar de noodknop zit.

Dus, hoe moet het nu? Je demonteert het zaagblad en het mes, zet de zaag onder hoek 30° en breng de zaag omhoog of omlaag.
De riem die je nu over de as van de voorritser en een as voorbij die van het grote zaagblad moet leggen, spant zichzelf aan door een derde as met een dikke springveer. Die moet je omhoog duwen om de riem erop te krijgen. De riem ligt met zijn vlakke kant bovenop de as van je grote zaagblad. Succes!
 

Bijlagen

  • 20230917_220809.jpg
    20230917_220809.jpg
    151,9 KB · Weergaven: 30
  • Leuk
Waarderingen: hansth

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.