Klopt helemaal Jaap, gelijk welke machine is maar zo goed als zijn gebruiker! Het kopen van topmateriaal is geen garantie op succes dat is wel zeker. Anderzijds zitten in deze machine zoveel kleine details verwerkt die de ervaren gebruiker het leven heel aangenaam maken
Voorbeelden? het dubbel verstek!!, de automatisch wegparkerende voorsnijder zodat er een grotere hoofdzaag kan gebruikt worden, het snel afneembare bovengedeelte van de langsgeleider om het afkorten van lange stukken mogelijk te maken, de bediening van de tafelblokkering achteraan de wagen, de sleutelloze breedteinstelling van de voorritser, De aanpasbare (hoek)aanslagen op de wagen, etc... Er zitten talloze slimmigheden verwerkt in deze machine waarvan je er sommige ook bij andere merken vind, maar hier valt voor mij toch alles op samen. Ook de gebruikte software op de zaag is heel gebruiksvriendelijk, dat heb ik al anders meegemaakt.
Als een paneelzaag je meest gebruikte machine is dan heb je er als gebruiker alle baat bij om wat meer te investeren in kwaliteit, daar heb je dan alle dagen plezier en profijt van

Er is op deze machine één in het oog springende pré, dat is die +45°/ -45°, maar de talloze kleinere slimmigheden zijn zeker zo doorslaggevend. Hier is door de fabrikant duidelijk teruggekoppeld naar de gebruiker, en er is gevolg gegeven aan de verzuchtingen vanop de werkvloer.
Al eens even stilgestaan bij één van de eerste bewerkingen die ze laten zien in dat filmpje? Verstekzagen, zaag kantelen en een groef voor een valse veer zagen alles in één arbeidsgang op één en dezelfde machine! Voor kleinere werken is de tijdswinst enorm, hier werk je een compleet project mee af.
Het zal wel voor iedereen duidelijk zijn nu, Altendorf, Martin, C.Philips, Format4, etc.. die verkopen aan mij geen paneelzaag meer

Qua prijs zitten ze heel concurrentieel tussen de andere aanbieders in deze niche, daar moet je het niet voor laten