Ik heb mijn gedachten deze avond vlug op iets anders geplaatst om morgen weer tegen mijn groot project tegenaan te gaan, namelijk mijn excentrisch werk zonder voorlopige benaming.
http://www.woodworking.nl/showthread.php?17325-Extreem-werk-zonder-voorlopige-benaming-!!!!!!!!!
Hier mijn start werkstuk.
De houtsoort is wilde kastanje.

Op de achterzijde een blokje lijmen met schuimlijm. Dit had ik gisteren al gedaan.
Opgepast, er altijd voorzorgen dat je langshout op langshout lijmt.

Na de uitharding van de lijm het opgelijmde blokje rond draaien om in de klauwkop te kunnen bevestigen.

Schroefbout afnemen en werkstuk omgekeerd opspannen tussen de klauwen.

Direct na het opspannen het werkstuk weer los schroeven,e aan de juiste kant 2 ingedrukte ribjes van de klauwen verplaatsen.
Zo krijg ik mijn slingerbeweging om excentrisch te draaien.

De voorkant vlak draaien en de uitholling doen met het ronde kraagje er aan .
Opletten voor de vingers en zeker de draaibank niet te snel laten draaien.

Schuren tot korrel 400 en weer opletten voor de vingers. Het vlakke gedeelte heb ik met een stilstaande draaibank geschuurd.

Het werkstuk handmatig afzagen.

Hier het eindresultaat waarvan de achterkant nog moet geschuurd worden en het geheel moet nog afgewerkt worden met een product.
De 2 eitjes had ik nog liggen.

http://www.woodworking.nl/showthread.php?17325-Extreem-werk-zonder-voorlopige-benaming-!!!!!!!!!
Hier mijn start werkstuk.
De houtsoort is wilde kastanje.

Op de achterzijde een blokje lijmen met schuimlijm. Dit had ik gisteren al gedaan.
Opgepast, er altijd voorzorgen dat je langshout op langshout lijmt.

Na de uitharding van de lijm het opgelijmde blokje rond draaien om in de klauwkop te kunnen bevestigen.

Schroefbout afnemen en werkstuk omgekeerd opspannen tussen de klauwen.

Direct na het opspannen het werkstuk weer los schroeven,e aan de juiste kant 2 ingedrukte ribjes van de klauwen verplaatsen.
Zo krijg ik mijn slingerbeweging om excentrisch te draaien.

De voorkant vlak draaien en de uitholling doen met het ronde kraagje er aan .
Opletten voor de vingers en zeker de draaibank niet te snel laten draaien.

Schuren tot korrel 400 en weer opletten voor de vingers. Het vlakke gedeelte heb ik met een stilstaande draaibank geschuurd.

Het werkstuk handmatig afzagen.

Hier het eindresultaat waarvan de achterkant nog moet geschuurd worden en het geheel moet nog afgewerkt worden met een product.
De 2 eitjes had ik nog liggen.