Vloer houtwerkplaats behandelen.

Nightwatcher

Actieve deelnemer
12 nov 2018
48
3
Vught
Hallo allemaal, ik ben de laatste tijd iets minder actief omdat ik een schuur / houtwerkplaats aan het bouwen ben. Ik heb vloerplaten van eucalyptus hardhout mix. Kwa behandeling zat ik te denken aan rambo patserbeits voor de krasvastheid. Maar nu is mijn oog gevallen op osmo hardwax olie.. geen idee of dit een beetje krasvast is. Iemand advies hierover?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.042
2.577
Een vloer en kras vast gaan in de praktijk niet samen. Als je een zo slijtvast mogelijke laag er op wil, kan je denken aan bijvoorbeeld een trappen lak.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.218
528
Eanske
ingoogni.nl
Uiteindelijk is niets krasvast. Krassen vallen vooral op in iets dat een harde (dikke) laag op het hout vorm en helemaal las het ook nog glanst. Dat krassen daar zo opvallen komt door de vorm van de kras, die is scherper van hoek. In een zacht materiaal is het ronder.

Ik zou Osmo nemen, met de wetenschap dat je af en toe wat slijtplekken moet bijwerken.
 
  • Leuk
Waarderingen: henkverhaar

Nightwatcher

Actieve deelnemer
12 nov 2018
48
3
Vught
Uiteindelijk is niets krasvast. Krassen vallen vooral op in iets dat een harde (dikke) laag op het hout vorm en helemaal las het ook nog glanst. Dat krassen daar zo opvallen komt door de vorm van de kras, die is scherper van hoek. In een zacht materiaal is het ronder.

Ik zou Osmo nemen, met de wetenschap dat je af en toe wat slijtplekken moet bijwerken.
Duidelijk. Dan ga ik voor de osmo...bedankt jongens!
 

Techre

Actieve deelnemer
26 nov 2020
46
7
Hoe ziet het eruit? Ik ben ook aan eucalyptus aan het denken, als wandplaat dan wel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.