Vlakke vloer maken

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
500
118
Omg. Eindhoven
De helft van mijn werkruimte (een aangebouwde schuur) heeft als vloer een kleine verhoging en is voorzien van 30x30 stoeptegels.

Echter totaal niet recht en na 40 jaar is het uiteraard allemaal verzakt.

Ik heb even overwogen om een betonnen vloer te storten maar dat is tegenwoordig ook niet echt goedkoop te doen. Daarom zat ik te denken om de stoeptegels te verwijderen en het gele/zwarte zand (met mogelijk puin er onder) vlak te maken, en er een houten vloer te plaatsen (grenen vloerdelen of laminaat of OSB plaat)

Maar hoe kun je een houten vloer dan het beste opbouwen vanuit een zand ondergrond?
 

the duke

Actieve deelnemer
11 jan 2020
144
34
Groningen, stad
Ik zou het zand gaan egaliseren en aantrillen. Dan een folie erover om vocht tegen te gaan, je gaat niet alles tegenhouden, maar wel het grootste deel. Dan stoeptegels gaan uitzetten, en hierop balken leggen, balken gaan uitlijnen zodat alles waterpas ligt, op de balken de houten vloer gaan schroeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en DannyL

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Doe dan ook meteen isolatie tussen de balken.
folie met aluminium tape aan de wanden aftapen zodat er geen vocht door komt.
en dikke folie gebruiken (200micron)
niet die dunne zooi van de action daar zit zo een gat in.
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Weet je zeker dat dit goedkoper is dan een betonvloer op pir -laten storten? Als je het laat vlinderen heb je een perfecte afgewerkte vloer…
PIR en PUR moet je eigenlijk niet meer gebruiken, dat heeft zo'n negatieve voetafdruk. EPS is goedkoper en minder belastend. En die extra dikte zie je in de vloer meest toch niet meer terug.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.