Vissen van hout

paul jansen

Nieuw lid
Beste hout-o-fielen :D
Ik ben alweer een poosje niet actief geweest op dit mooie forum, en wil graag mijn laatste projecten met jullie delen. In dit geval gaat het om mijn vissen; Dit zijn panelen opgebouwd uit stukjes gebruikt teakhout en juthout, eigenlijk een soort mozaik gemaakt van hout, die bestaande (zoutwater)vissen uitbeelden. Hiernaast gebruik ik verschillende technieken om extra accenten toe te voegen zoals het borstelen, inbranden, inwassen, toevoegen van andere materialen zoals verroeste spijkers oud ijzerdraad oid. Graag verwijs ik jullie naar mijn site , waar al mijn vissen op staan!

http://www.totempauljansen.nl

Attached files
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Heel tof gedaan man! nog niet eerder gezien dit.

Wat heb je tussen de naden gedaan, is dat deck caulk?
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Wow, wat leuk en origineel. Wat kun je toch veel doen met hout. En inderdaad heel mooi gefotografeerd.
 

Guus'56

Actieve deelnemer
9 jan 2012
63
0
Apeldoorn
Gaaf gemaakt Paul! Ik heb wel eens een lamp gemaakt van aangespoelde houtjes, maar zulke vissen is natuurlijk helemaal geweldig. Je site ziet er ook goed uit! Complimenten! Ben ook benieuwd welk materiaal die zwarte naden zijn. Ik kom regelmatig in de buurt, dus kom dan graag een keertje bij je kijken (zal eerst even bellen).
 

paul jansen

Nieuw lid
Ik heb de naden behandeld met sicaflex met in het achterhoofd een soort teakdekachtige look of wel een nautische sfeer te creeren. Ik werk veel in opdracht en mijn vissen zijn te zien bij strandpaviljoen Tijn Akersloot in Zandvoort, waar ik trouwens veel werkzaamheden heb mogen doen aan het interieur, zoals oa. diverse tafels, barkrukken, decoratieve schilderingen, aankleding en decoratie van de bar en verlichting!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Voor de mensen die Paul's website nog niet bekeken hebben : Zeer de moeite waard, ook de schilderijen vind ik zelf erg mooi !! Kom zeker eens langs om eaa "live" te bekijken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.