Viscositeit Epoxy

Houttonen

Nieuw lid
13 mrt 2023
15
3
Assen
houttonen.nl
Hallo allemaal, ik heb een stuk "Spalted Maple" gekocht en dat wil ik bewerken met epoxy tot een solide geheel. Kan iemand mij iets vertellen over de te gebruiken epoxy? Het moet lekker dun zijn zodat het goed in alle spleetjes en kieren kan stromen.
Bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • IMG_20240302_155244.jpg
    IMG_20240302_155244.jpg
    129,1 KB · Weergaven: 20

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Volgens mij moet je eerst met een dunne epoxy (impregneer) de randen dicht zetten. Dat voorkomt dat je lucht pockets krijgt. Hierna met een gewone gietepoxy. Vraag advies aan de leverancier zodat de producten met elkaar matchen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Poortstuk en Houttonen

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Je hoeft je geen zorgen te maken dat de epoxy te dik is om in kleine kiertjes te lopen.
Eerder het tegenovergestelde. Je hebt goede kans bij een dergelijke scheur dat de hars er aan de onderkant uitloopt.
Op o.a. de site van epodex vindt je redelijk wat uitleg over soorten epoxy en de toepassing. Heeft ook te maken met de laagdikte die je in een keer kan gieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Houttonen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.