Vibratie pomp JINTAI VM60b

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Omdat vermoedelijk hier genoeg technische mensen lopen een waterpomp vraagje. :)

Bekenden hebben een pomp gekocht, alles staat er in russisch op maar vermoedelijk is het een chinese pomp. Nadat de vribatie dompelpomp compleet vol zat met zand. Het had zichzelf in de bodem gezogen en heb hem daarom open gemaakt. Na het sluiten werkte hij perfect maar na 15 min stopt hij, daarna openen niks te zien sluit hem en weer 15 min daarna stopt hij ermee.

Mijn vraag is nu lekt de pomp water naar het stroomgedeelte of moet die witte plastic ring echt vast zitten? De rubbers zijn allemaal niet en niet beschadigd de pomp is 1 maand oud.

De correcte engelse term is ook welkom als dit niet ''submersible vibration pump'' is.


Bekijk bijlage 49218Bekijk bijlage 49218IMG_1949.jpgIMG_1956.jpgIMG_1955.jpg
 
Laatst bewerkt:

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Als je de pomp niet opent, nadat deze gestopt is, doet hij het dan een halve dag later wel weer? Slaat de pomp thermisch uit? Zitten de koolborstels er goed in, is het loopvlak op het anker goed?

jaap
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Hij slaat thermisch iig niet uit het is een dompelpomp en word niet warm. Naar mijn weten zitten er geen koolborstels in, het is een machine die dnek ik een magnetisch veld positief/negatief steeds omdraaid en daardoor de plunjer in beweging houd.

maar goede vraag of de pomp na een halve dag wel weer werkt dat ga ik proberen.

Wat is een anker met betrekking tot een pomp?
 

WR1944

Oud hout
Als ik de website van de fabrikant er op na lees is deze pomp bedoeld voor schoon water.
http://jintaipump.en.made-in-china.com/product/dqwJclnHLZhi/China-Vibration-Pump-VM60-.html
Dus een zanderige omgeving is taboe voor deze pomp.

Misschien kun je ze een mail sturen om meer informatie of kun je vragen of er een dealer in de buurt is. Misschien kunnen ze technische info sturen waarmee jij of iemand anders een oplossing kan verzinnen.
De fabrikant ziet er redelijk betrouwbaar uit maar mijn ervaring is dat ze soms anders denken dan Westerlingen en daardoor met een andere manier van construeren kunnen werken.
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Bedankt voor het meedenken ik ben ook op die site gekomen en heb ze dit ook verteld. Ik zal eens testen hoe de pomp functioneert in kraanwater voor een tijdje.
 

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Ik zit al 15 jaar in de pompen maar begrijp je verhaal niet goed.
Ik neem aan dat het een 230Volt pomp is?

Mocht het toch een 400V pomp zijn controleer dan de draairichting eens, na een tijdje draaien en dan uitvallen is een typische "fase verkeerd storing".

Pompen uit het lage segment (zo schat ik deze wel in, sorry) moeten ten alle tijde volledig ondergedompeld staan.
Aangezien ze geen koelmantel hebben, gebruiken ze het medium waar ze in staan om de motor te koelen,

Heb je een totaal plaatje van de hele unit?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.