Verwijderen ingeperst beslag

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.757
2.604
Gaanderen
Ik ben bezig met een deel van de keuken te voorzien van andere frontjes. Nu wil ik voor het ladefront een advies. Ladegeleiders zijn van Hettich. Het frontje demonteren was geen probleem nu moet ik alleen die twee u vormige (tja hoe noemen we die) dingen er heel uit zien te krijgen. Let wel ik wil het frontje straks gebruiken als mal.
IMG20220509184948.jpg
Helaas is de kwaliteit van de foto niet best.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
983
404
hilversum
Uitboren/beitelen vanaf de andere kant?
Kan net genoeg ruimte geven dat ie vrijwillig los laat.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.224
1.985
Klein-Brabant, Vlaanderen
Het frontje demonteren was geen probleem nu moet ik alleen die twee u vormige (tja hoe noemen we die) dingen er heel uit zien te krijgen. Let wel ik wil het frontje straks gebruiken als mal.
als ze geschroefd zijn, kan het nog lukken
zijn ze geperst en gelijmd, dan wordt het moeilijk om ze er zonder het front te schenden uit te krijgen
verkoopt hettich deze fronten nog apart ?
ik stel de vraag omdat je bij ikea de fronten los kan kopen
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.217
2.643
Ik zou de plek van die dingen uitmeten en een mal van een ander stukje plaatmateriaal maken. Dan kan je het frontje van de beugeltjes zagen. Je wil de beugeltjes hergebruiken, dus die moet je heel zien te houden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.757
2.604
Gaanderen
als ze geschroefd zijn, kan het nog lukken
zijn ze geperst en gelijmd, dan wordt het moeilijk om ze er zonder het front te schenden uit te krijgen
verkoopt hettich deze fronten nog apart ?
ik stel de vraag omdat je bij ikea de fronten los kan kopen
IK heb al nieuwe fronten.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.757
2.604
Gaanderen
Ik zou de plek van die dingen uitmeten en een mal van een ander stukje plaatmateriaal maken. Dan kan je het frontje van de beugeltjes zagen. Je wil de beugeltjes hergebruiken, dus die moet je heel zien te houden.
Ik denk dat ik toch een stuk er ga uitfrezen en dan kijken of ik ze er kan uit slaan. Lukt dat niet dan ga ik uitmeten.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.224
1.985
Klein-Brabant, Vlaanderen
IK heb al nieuwe fronten.
de vraag naar nieuwe fronten (van hettich ?) stelde ik omdat ik het onderstaande van jou las
1652181669301.png
zijn de nieuwe ook van hettich, dan hoop ik dat de boorgaten met de vorige overeenkomen
dus (telkens) 1 front opofferen om het als mal te gebruiken
ik vrees dat én de beugels én het front waarin ze steken, ongeschonden van mekaar scheiden een moeilijke klus wordt
bij ikea schroef je de beugels op de fronten
schroeven er uit draaien, en beugel en front zijn gescheiden
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.757
2.604
Gaanderen
Probleem opgelost. Frezen en het verwijderen gaf geen enkele moeilijkheid. Beslag had wel een aanmoediging nodig van een hamer en een pendrijver. Alles heel eruit en het frontje gebruikt als mal. Volgens mij is er geen lijm gebruikt.
IMG20220510153943.jpg
IMG20220510150752.jpg
Dit laatste frontje is een blindpaneel.
Het uitbreken komt van het boren zonder opofferingshoutje :eek: maar dat gooi ik toch weg.
Wat me wel veel tijd heeft gekost was het monteren van de deuren van vriezer en koelkast.
Weet nu dat dit niet mijn hobby word.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22 en Rdl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.