(Vervangende) Kreg schroeven.

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Dag allemaal,

Weet iemand welke vervangende schroeven ik kan gebruiken voor een Kreg verbinding? Ik heb nog flink wat Kreg liggen maar ik vermoed dat ik moet bijkopen voor een toekomstig project.

Voor het geval het toch bij Kreg schroeven blijft, waar koop je die momenteel voordelig in Nederland?
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
Volgens mij kun je met gewone bolkopschroeven werken bij pocket holes.
Ik denk ook 'als ze maar een vlakke onderkant hebben', Maar ik denk ook aan de diameter van de kop en de Kreg schroeven hebben een klein conisch gedeelte on de kop, naar de schacht van de schroef toe. Kan ik zonder dat laatste?
 

michelb_ww

Actieve deelnemer
1 feb 2022
79
34
Waddinxveen
Omdat de schroefkop soms ver weg is (in de pocket) vind ik kruiskop schroeven niet geschikt, de vierkante van bv Kreg zijn fijner, ok Torx kunnen. Dan schiet je niet snel uit de kop waardoor die beschadigd en niet fijn meer schroeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Steeneik

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.770
740
Enschede, Twente
Hou er rekening mee dat de 'originele' Kreg-schroeven twee varianten kent, nl een fijne en een grove spoed. Dat heeft te maken met de toepassing in al dan niet hard of zacht materiaal.
Of de genoemde alternatieven die varianten ook hebben weet ik niet.
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Hou er rekening mee dat de 'originele' Kreg-schroeven twee varianten kent, nl een fijne en een grove spoed. Dat heeft te maken met de toepassing in al dan niet hard of zacht materiaal.
Of de genoemde alternatieven die varianten ook hebben weet ik niet.
Ik heb beide modellen van UJK. Grof voor zacht en fijn voor hard hout.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
bolkopschroeven hebben een te kleine kop welke je te diep in de pockethole trekt en daardoor niet goed vast zit.
Ik heb nog wel eens een klein m4 ringetje achter het kopje gebruikt maar originele schroeven werken beter door de grotere kop
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.