Verstekgeleider Inca

basvg

Nieuw lid
16 jan 2017
18
0
Heeft iemand ervaring met een alternatieve verstekgeleider op een Inca zaagtafel? Incra is budget technisch niet mogelijk op het moment
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Waarom geen originele bestellen?
Oh, Ik had je bericht over € 200 voor een nieuwe nu pas gelezen.

Heb je die prijs uit de lijsten van de website van Doebeli?
Waag er anders eens een mailtje aan en stuur de vraag naar dhr. Roland Gloor op inca@doebeli.ch De actuele prijzen zijn meestal lager dan in de lijsten op de website.
Je betaalt geen Zwitserse BTW en het pakketje is zo klein dat het gewoon met de post kan en je geen Nederlandse BTW betaalt of invoerrechten.
Ik bestel daar met enige regelmaat vanwege het werk aan de lintzagen.
 
Laatst bewerkt:

basvg

Nieuw lid
16 jan 2017
18
0
Dank voor je reactie O Peatey,
Ik heb de prijs per mail van ze ontvangen, komt ook nog ongeveer €25 verzendkosten bij. Dat vind ik veel geld voor een geleider. Voor mij is het allemaal hobby en wil het wel betaalbaar houden
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Dank voor je reactie O Peatey,
Ik heb de prijs per mail van ze ontvangen, komt ook nog ongeveer €25 verzendkosten bij. Dat vind ik veel geld voor een geleider. Voor mij is het allemaal hobby en wil het wel betaalbaar houden
Ja, dat is inderdaad fors te noemen; zou ik ook niet doen. Je kunt ook zelf iets in elkaar knutselen met een hardhouten latje in de geleidebaan. Had ik ook bij mijn eerste Inca.

Wat Toxiq hier laat zien is niet de dwars/verstekgeleider maar de langsgeleider. Daar heb ik er inmiddels al tientallen van gemonteerd en die kosten inderdaad maar een paar tientjes bij Axminster en zijn eenvoudig te monteren.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
ik ben ook al even een tijdje aan eht kijken voor een Fence, maar wat is jullie idee bij Axminister van de gelijders die ook aan de achterkant klemmen van je blad? en de gelijder die Toxiq had op zn inca is die ook goed verstelbaar haaks enz ?

op mijn lintzaag heeft af fabriek een Fence opgezeten die ook aan de acherkant klemde,,

graag eens jullie mening van de verschillen qua degelijheid ,, de prijs loopt best uit eens ..


groet robert
 

basvg

Nieuw lid
16 jan 2017
18
0
Wat ik kan terugvinden is de Incra verstelbaar en geschikt voor iedere miter slot
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
ik ben ook al even een tijdje aan eht kijken voor een Fence, maar wat is jullie idee bij Axminister van de gelijders die ook aan de achterkant klemmen van je blad? en de gelijder die Toxiq had op zn inca is die ook goed verstelbaar haaks enz ?

op mijn lintzaag heeft af fabriek een Fence opgezeten die ook aan de acherkant klemde,,

graag eens jullie mening van de verschillen qua degelijheid ,, de prijs loopt best uit eens ..


groet robert

Dit is de geleider van Axminster: http://www.axminster.co.uk/axminster...upgrade-100257
Deze klemt alleen aan de voorzijde en dat is in dit geval meer dan voldoende. De haaksheid en/of de banddrift is int te stellen.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Dit is de geleider van Axminster: http://www.axminster.co.uk/axminster...upgrade-100257
Deze klemt alleen aan de voorzijde en dat is in dit geval meer dan voldoende. De haaksheid en/of de banddrift is int te stellen.

ok bedankt Pieter,,, zat er idd nog even over na te denken maar als je een blad hebt van zn 30/40 cm dan is het klemmen aan de achterkant ook niet echt van toepassing.

lijkt me mischien wel wenselijk als je een diep blad hebt,,,

bedankt voor je info

groet robert
 

basvg

Nieuw lid
16 jan 2017
18
0
de opening is 5mm diep
En loopt taps van 19mm naar 15mm
Is de geleider ook niet ergens los te verkrijgen, behalve dan in Zwitserland
 

velpenox

Actieve deelnemer
20 okt 2011
57
1
Ik heb destijds een investering gedaan in een goedkoop CAD tekenpakket en als ik iets specifiek nodig heb teken ik dit uit, ga langs de lokale laser/waterjet snijder en laat dit maken voor een leuke prijs (en zij zijn van hun overschotjes af :))

Wat je ook kan doen is een verstekgeleider kopen naar jouw keuze en de schuiflat zelf maken (een latje metaal kost niets).
 
  • Leuk
Waarderingen: HansThijssen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.