Eigenlijk schiet het niet echt op. Het duurde even voor ik de werkvolgorde door had. Dit resulteerde in het opnieuw pas maken van de inlay strips. Natuurlijk was ik ook nog een keer te enthousiast. Dus te kort. Om de inlaystrips strak erin te krijgen is veel accuratesse nodig. Loep op het hoofd en met een scalpel de braampjes van het schuurwerk afschrapen. Ja, dat maakt het verschil. Gelukkig kan ik redelijk overweg met een schraapstaal, dus dat ging dan weer soepel. Scharnieren erin gefreesd en het slotgat gefreesd en geboord.
Iedereen had last van een iets scheve deksel dus er was iets misgegaan met het instellen van de freestafel. Ook dat is weer op te lossen door het weg te schuren. Staat een 60 cm disksander uit het jaar kruik. Werkt perfect. Alleen geen arbo dus dat wordt gedaan.
Tape is zeer handig bij het frezen. Op die manier kan je een klein marge inbouwen. Hier heb ik echt wat van opgestoken. Je maakt je werkstuk met tap iets groter. Je afmeting van de in te frezen voorplaat van het slot komt er iets kleiner uit. Dan haal je links of recht een tapje weg en op deze manier krijg je een zuigende passing.
Ter info we gebruiken nauwelijks handgereedschap. Pas schuren en frezen is het grootste deel van het werk. De inlays grof op maat zagen met een fineerzaagje, een priem en schroevendraaier. Dan heb je het wel gehad, vergeet ik nog de boormachine voor de schroefgaten en de kolomboor voor het boren van de slotkast.