Ik heb onlangs een flink aantal eiken houten vloerdelen kunnen redden van de recycling, ze stonden in bundels van 4 planken aan de straat om opgehaald te worden als grofvuil (ze hebben een ochtend in de zon buiten gelegen, daarvoor bij iemand in huis). Het zijn eiken planken met een lengte van 2m en een kopmaat van ~2.5cm bij 17cm. Er zitten 3 gleuven in over de gehele lengete van de plank. Van deze planken wil ik een eiken paneel maken dat zal dienen als een zitvensterbank met een afmeting van 300cm bij 45cm. Ik zal dus dus planken moeten verlengen tot 3m en dan 3 of 4 stuks verlijmen tot paneel. Het paneel komt te steunen op de reeds bestaande vensterbank (hij valt eroverheen en hoeft dus niet sterk te zijn).
Ik heb het volgende stappen plan in mijn hoofd:
1) messing/groef verwijderen mbv mijn dewalt 745.
2) planken verlengen tot 3m door 2 stukken kop aan kop te verlijmen.
3) 3 of 4 verlengde planken verlijmen tot een paneel van 45cm breed.
Hierbij heb ik de volgende vragen:
- Hoe kan het beste de planken verlengen, ik heb een pocket hole jig en een lamellofrees tot mijn beschikking. Andere optie is gewoon koud verlijmen en klemmen.
- Ik zou stappen 2 en 3 tegelijk kunnen doen, of is het juist beter om eerst de planken te verlengen?
Graag advies over de aanpak. Ik heb een zaagtafel, frees, invalzaag, lamellofrees, helaas heb ik geen vlak/vandiktebank.
Ik heb het volgende stappen plan in mijn hoofd:
1) messing/groef verwijderen mbv mijn dewalt 745.
2) planken verlengen tot 3m door 2 stukken kop aan kop te verlijmen.
3) 3 of 4 verlengde planken verlijmen tot een paneel van 45cm breed.
Hierbij heb ik de volgende vragen:
- Hoe kan het beste de planken verlengen, ik heb een pocket hole jig en een lamellofrees tot mijn beschikking. Andere optie is gewoon koud verlijmen en klemmen.
- Ik zou stappen 2 en 3 tegelijk kunnen doen, of is het juist beter om eerst de planken te verlengen?
Graag advies over de aanpak. Ik heb een zaagtafel, frees, invalzaag, lamellofrees, helaas heb ik geen vlak/vandiktebank.
Laatst bewerkt: