D
DervishD
Guest
Ik gebruik al jaren het lage hoek blokschaafje van Veritas en heb het altijd een geweldig ding gevonden. Ik heb het handvat en knop er ook bij evenals een 2e schaafbeitel met een vouw van 35 graden er aan. Op deze manier kan ik het ding omtoveren in een geweldig klein zoetschaafje. Het is gewoon een super product. Afijn, ik was niet zo lang geleden op een andere werf aan het helpen met een teakdek en één van de scheepstimmermannen daar heeft de Veritas DX60. Ik mocht 'm ook even proberen en zodra ik 'm vastpakte wist ik dat ik 'm ook moet hebben. Afgelopen dinsdag bij Fine Tools in DE besteld en vandaag issie afgeleverd. Wat een briljant schaafje is dit zeg. Alles klopt aan het ding. De balans, het gewicht, de breedte, hoe de dekbeitel integreert met de rest van de schaaf, hoe die in de hand ligt en natuurlijk de Norris diepte instelling. Het ontwerp laat ook duidelijk zien hoe lang andere fabrikanten al stil staan. Het enige nadeel is de prijs (€178) maar toch vind ik dat ie het geld meer dan waard is.