Verdeelboxje voor led spots

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.952
3.792
Gaanderen
Ik zoek een verdeelbox om 4 en/of 6 spots aan te sluiten op een dimmer. Lijkt iets op amp verdeler. Spots zijn wel op 230 V echter nog geen 5 W dus vermogen loopt er nauwelijks over. Jaren geleden in mijn handen gehad, maar geen idee waar ik dat vandaan had. Heb niet zoveel zin om dit met lasklemmen te doen en dan een doorvoorbedrading te maken.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.568
3.879
Wat voor box heb je in gedachten? Moet hij door een gat van een spot passen? Plak je hem in de muur? Je wil niet gewoon doorlussen?

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
656
161
Met dimbare 230v leds en een goede led dimmer kun je die toch gewoon parallel zetten. Zoals met gloeilampen? De combinatie dimmer en led schijnt dan wel weer belangrijk te zijn. Daarom ben ik er nog niet aan begonnen.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.400
1.099
Enschede, Twente
Bedoel je zoiets?

tempImagepBXF2X.jpg

Dat heet volgens het label een PKP Aansluitset. Op dat label staat ook een productcode en andere info:
2107258
PKP AANSLUITSET
8901451 AMP 5VD

Ik denk dat ik die een hele tijd geleden bij een setje inbouwleds heb 'gekregen'. Maar heb toen bestaande bedrading gebruikt omdat die inbouwspotjes ter vervanging van halogeen-spotjes waren.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.952
3.792
Gaanderen
Bedoel je zoiets?

Bekijk bijlage 162057

Dat heet volgens het label een PKP Aansluitset. Op dat label staat ook een productcode en andere info:
2107258
PKP AANSLUITSET
8901451 AMP 5VD

Ik denk dat ik die een hele tijd geleden bij een setje inbouwleds heb 'gekregen'. Maar heb toen bestaande bedrading gebruikt omdat die inbouwspotjes ter vervanging van halogeen-spotjes waren.
Ja dat bedoel ik. Alleen nu niet met die stekkertjes maar voor gewone snoeren. De adereindhulsen knijp ik er zelf wel op en snoer heb ik genoeg.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.568
3.879
Waarom wil je de spotjes niet gewoon doorlussen? Kost ook de minste draad en je kan de draadjes in de kroonsteentjes van de lampjes vast zetten.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.568
3.879
Veel van die aansluitblokjes zijn bedoeld voor 12 volt. 2 draadjes in een passend adereindhulsje en dan in het kroonsteentje van het lampje werkt voor thuis prima. Anders draden met platte eurostekkers aan de spotjes zetten en die in een plat euro stekkerblok steken. Maar die heb je volgens mij maar tot 4 voudig.

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
215
59
Utrecht
Gewoon doorlussen met siliconenkabel en in de doos in de muur een dimmer.
Sander Vunderink heeft een betaalbare.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.952
3.792
Gaanderen
Ik denk dat siliconenkabel komt van halogeenspots. Koudspiegelrefectorlampjes. Ja "koud" een kant op hierdoor was een snoer van 180C verplicht. Of dit nu ook nog op gaat weet ik niet.

• Leuk
Waarderingen: AvdLinden

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.952
3.792
Gaanderen
Gewoon doorlussen met siliconenkabel en in de doos in de muur een dimmer.
Sander Vunderink heeft een betaalbare.
Ik heb besteld bij 123-led, 123led.nl - De goedkoopste led lampen en led spots!

• Leuk
Waarderingen: Miko

Miko

Actieve deelnemer
21 dec 2022
215
59
Utrecht
Ik denk dat siliconenkabel komt van halogeenspots. Koudspiegelrefectorlampjes. Ja "koud" een kant op hierdoor was een snoer van 180C verplicht. Of dit nu ook nog op gaat weet ik niet.
Led spots kunnen anders ook aardig heet worden. Ik gebruik daar ook gewoon siliconen voor, better safe than sorry. En het werkt prettig omdat het soepel is.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.568
3.879
Dat armpje waar het aansluitblokje op vast zit, dient er voor om de kabel bij de warmte bron weg te houden. Siliconenkabel gebruik je voor ovens. Maar het kan verder geen kwaad.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.952
3.792
Gaanderen
Dat armpje waar het aansluitblokje op vast zit, dient er voor om de kabel bij de warmte bron weg te houden. Siliconenkabel gebruik je voor ovens. Maar het kan verder geen kwaad.
De installateur van de warmte pomp, is ook elektricien en die wees mij ook op siliconenkabel. Gelukkig zit daar ook nog een bosje van in de verzameling.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.