Verbouwingen werkplaats

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
74
45
Omdat ik de oude kleine zaagtafel vervangen heb door een grotere scheppach ts 2500 dacht ik de werklplaats eens grondig aan te pakken.
Dus muren/vloer/dak geisoleerd, wanden afgewerkt eens grondig uitgekuist en dan nu de beste layout bedenken hoe ik alles wat overblijft erin zet.

Screenshot 2023-10-21 at 00.44.45.png


Die MFT tafel moet ik nog herwerken naar dezelfde hoogte als de scheppach TS 2500 . De bedoeling is dan de MFT van rechts te gebruiken en die scheppach van links. De MFT doet dan ook dubbel dienst als verlening.

De planer staat op wieltjes en kan dus makkelijk verrolt worden om te gebruiken.
De fijnstof afzuiging wil ik in de MFT tafel verwerken.

De muur links zal dan nog lage kastjes komen (lager dan de scheppach zodat die niet hinderen daar) en op de muur plaats voor al de andere tools.

De muur rechts aan het raam nog een kleinere werkbank met de Kolomboor en bankvijs .


Denk dat ik dan wel alles vlot bereikbaar zal hebben en toch redelijk grote planken/platen kan bewerken.
 
  • Leuk
Waarderingen: stvno

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
74
45
Hier gaat het over

Buiten:
20231021_144423.jpg

En de rommel binnen :
Links
20231021_144413.jpg

En rechts

20231021_144410.jpg

Momenteel bezig met alle kleine gereedschap een plaats te geven en die scheppach hoger te maken en nieuwe wielen eronder zetten zodat die vlotter kan bewogen worden (gaat heel stroef nu).
 

Bijlagen

  • 20231021_144413.jpg
    20231021_144413.jpg
    105,6 KB · Weergaven: 28

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Ik wordt een beetje bang van dat trapje. Heeft er iemand een luipaard als huisdier?
 
  • Haha
Waarderingen: Miko

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Lukt het om ze in de tuin te houden? Onze twee katmensen doen niks liever dan buiten rondstruinen en muizen pakken, en bij de meeste buren gaat dat prima, maar onze directe buren aan de rechterkant hebben kleine papegaai achtigen die ze in de zomers ook wel eens buiten zetten, dus die zijn niet zo gediend van katten in de tuin, en vanochtend was het eerste wat een van de twee deed, naar buiten, op de kliko en over de schutting eerst daar in de tuin, dus ja.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.102
2.612
Het lijkt op de eerste foto alsof je met een kruiwagen tegen dat trapje op kan rijden. Onder een andere hoek lijkt het wel mee te vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: k995

k995

Actieve deelnemer
8 sep 2020
74
45
Lukt het om ze in de tuin te houden? Onze twee katmensen doen niks liever dan buiten rondstruinen en muizen pakken, en bij de meeste buren gaat dat prima, maar onze directe buren aan de rechterkant hebben kleine papegaai achtigen die ze in de zomers ook wel eens buiten zetten, dus die zijn niet zo gediend van katten in de tuin, en vanochtend was het eerste wat een van de twee deed, naar buiten, op de kliko en over de schutting eerst daar in de tuin, dus ja.
Een beetje hetzelfde de vorige buurman had een vijver vol vissen en onze vorige kat vond niks leuker dan erin te vissen. Die kat is toen overreden en daarna heb ik het zo afgemaakt .

Onze andere kat (die witte)is al ouder en doet dat niet maar toen we een nieuwe kitten kregen heb ik naar die kant zeoveel mogelijk afgemaakt om ze moeilijker naar straat/die buur te kunnen laten gaan.

het werkt goed, denk dat als ze echt willen erover geraken maar als ze die nood niet hebben werkt het wel goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.