Vensterbank scherm met Kumiko

Geck0

Actieve deelnemer
Hoi,

Vond dit wel het delen waard :)
Dit kumiko werkje is net af!

Het is een scherm voor op de vensterbank.

Afmeting 90cm x 70cm opgebouwd met vakjes van 50mm en ingevuld met Goma-gara, Asa no ha, mie masu & die met de gebogen houtjes heeft volgens mij geen naam.. XD

Kumiko werk is van lindenhout 4mm x 10mm afgewerkt met Danish oil.


IMG_7226.JPG


IMG_7225.JPG

Hieronder nog een aantal plaatjes van het maken!!
IMG_7229.JPG

IMG_7230.JPG
Mie masu *bovenste twee foto's*
IMG_7231.JPG
Goma-gara *onderste twee foto's*

IMG_7232.JPG
Laatste onderdeel vond plaats in de keuken.
Latjes van 2mm x 10mm x 70mm in een pannetje water en met behulp van de deegroller de vorm erin "buigen"

IMG_7093.JPG
Hout voor het frame

IMG_7100.JPG
Frame is boven in met verstek en met een pen onderin hierdoor kon ik het kumiko werk er van boven af inschuiven.
IMG_7132.JPG
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Diepe buiging voor dit werk. Even een vraag? Ik zou hier veel hout voor nodig hebben omdat ik me zou verzagen/missteken. Heb jij ook daar ook last van ?
 

Geck0

Actieve deelnemer
Diepe buiging voor dit werk. Even een vraag? Ik zou hier veel hout voor nodig hebben omdat ik me zou verzagen/missteken. Heb jij ook daar ook last van ?
THNX!

Nou tegenwoordig gebeurd dat niet vaak meer., belangrijkste is dat de jigumi(basisframe) 100% foutloos is.
Zolang het klopt kan je alles op voorhand maken en daarna alles invullen met een drupje lijm erbij.

Soms maak ik voor patronen ook een mal.

IMG_6835.jpg

IMG_6712.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
wow prachtig. Heb je enig idee hoeveel tijd je aan het kumiko gedeelte gewerkt hebt? Dat zal enorm zijn denk ik als kumiko leek :)
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Geweldig! Sinds ik een tijdje terug speciale Kumiko beitels heb geleverd aan een Amerikaanse Kumiko maker, ben ik ook gefascineerd door Kumiko. Waarschijnlijk ga ik het ooit ook eens proberen. Prachtig werk, mooi in balans ook.
 

Geck0

Actieve deelnemer
Geweldig! Sinds ik een tijdje terug speciale Kumiko beitels heb geleverd aan een Amerikaanse Kumiko maker, ben ik ook gefascineerd door Kumiko. Waarschijnlijk ga ik het ooit ook eens proberen. Prachtig werk, mooi in balans ook.
Geef het is een poging zou ik zeggen! kumiko blokjes zijn snel gemaakt en probeer met beitel of schaafje.

Er zijn ook genoeg filmpjes over hoe je een jigumi maakt met zaagtafelmal (hexagon,square & diamond) <- dit vind ik helemaal niks om eerlijk te zijn maar das mijn standpunt ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.