Vaste aansluiting stofafzuiging zaagtafel

thuban

Actieve deelnemer
17 mei 2011
49
25
Coevorden
Hoi allemaal,

Ik wil een vast aansluiting maken van de zaagtafel naar mijn Festool midi ctl stofzuiger, dus moet er een extra slang komen die vast aan de zaagtafel blijft zitten en die ik (wanneer in gebruik) vastklik in de stofzuiger.
(Zaagtafel is ingebouwd in een werkbank)
Om nou rond de 200,- uit te geven voor een extra Festool stofzuigerslang vind ik te duur. Ik kan niet goed een alternatief vinden .
Wie heeft er tips?

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.555
1.155
Omgeving Leiden
Om wat voor zaagtafel gaat het en wat is de diameter van de aansluiting?

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.185
983
Enschede, Twente
Hoi allemaal,

Ik wil een vast aansluiting maken van de zaagtafel naar mijn Festool midi ctl stofzuiger, dus moet er een extra slang komen die vast aan de zaagtafel blijft zitten en die ik (wanneer in gebruik) vastklik in de stofzuiger.
(Zaagtafel is ingebouwd in een werkbank)
Om nou rond de 200,- uit te geven voor een extra Festool stofzuigerslang vind ik te duur. Ik kan niet goed een alternatief vinden .
Wie heeft er tips?
Is het de bedoeling om boven en onder af te zuigen? Dus met kap of juist zonder? Maakt veel verschil...

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.038
261
Ik koop slangen en hulpstukken bij josmartens.nl.
Geef op de site zoekterm slang in.

thuban

Actieve deelnemer
17 mei 2011
49
25
Coevorden
Om wat voor zaagtafel gaat het en wat is de diameter van de aansluiting?

Het gaat om een DeWalt dwe7492

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.038
261
Nee gewoon alleen achter, waar ik nu ook de slang van de Festool (36mm) op aansluit
Heb ook een 7492 en een Festoos stofzuiger.
Ik heb bij de site die ik hierboven genoemd slang en koppelstukken 50 mm gekocht.
Hoe dikker en korter je slang, des te minder verlies van zuigkracht.
Gebruik zelf de bovenaansluiting ook niet meer, heb een kap gemaakt volgens model van Philippe Zehnder. En zoveel als mogelijk openingen dicht gemaakt met ducttape waardoor inmiddels redelijk stofvrij.

• Leuk
Waarderingen: thuban

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.