vandiktebank

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Om mijn nieuwe aanwinst van een aandrijving te voorzien, moet ik het toerental van de schaaf as weten. Hoe veel toeren draait hij bij jullie machine?
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
368
159
Eindhoven
Ik ben nog op vakantie, ik zal even kijken of ik het erbij kan vinden.
Edit:
Ik was in de war met m'n combinatiemachine.
Scm, breedte 63cm, diameter 120mm met 4 messen, toerental 4500
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Voor hout kom je dan op zulke hoge ideale toerentallen, dat je dan andere problemen gaat krijgen. Vooral onbalans gaat een dingetje worden bij zulke hoge toerentallen. Vandaar dat de fabrikanten dus blijkens de opgegeven waardes op de helft voor een zware profi machine en op een derde tot een kwart voor de lichtere machines gaan zitten.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Voor hout kom je dan op zulke hoge ideale toerentallen, dat je dan andere problemen gaat krijgen. Vooral onbalans gaat een dingetje worden bij zulke hoge toerentallen. Vandaar dat de fabrikanten dus blijkens de opgegeven waardes op de helft voor een zware profi machine en op een derde tot een kwart voor de lichtere machines gaan zitten.
Hangt sterk af van de manier van bevestiging van de messen. Ga je met een oude professionele machine op moderne toerentallen draaien, dan kun je een messenwerper machine krijgen ipv een schaafmachine.
Misschien iets om rekening mee te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mathieu

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.