Van lezer naar nieuwe lid

Nieuwbie

Nieuw lid
18 dec 2020
4
0
Hallo, ik ben Jacky. Ik ben nieuw in de wereld van houtbewerking. Ik heb (veel) op internet gekeken en kwam reglematig via zoekopdrachten op deze website terecht. Ik heb veel informatie gevonden en gezien dat ik heel veel gereedschap nodig heb. Nu ga ik beginnen met de verzameling. Ik heb geen werkplaats, alleen een fietsschuur en de tuin, dus het wordt waarschijnlijk alleen mooi weer werken. Groeten, Jacky
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Welkom! De fiets kan je altijd nog verkopen 😅. Dan heb je een prachtige locatie. Overigens geldt voor mij hetzelfde. Ik moet eerst 5 fietsen uit de garage halen, dan de hoes over de motor van mijn zoon omslaan. En dan kan ik aan het werk. Ik heb dit opgelost door twee verrijdbare werkbanken te maken en ik heb een verrijdbare schaaf-van Dikte bank. Alles naar buiten, dus ook ik ben afhankelijk van het weer. Ik sta ook in de winter buiten en dat is heerlijk. Alleen de regen is een spelbreker.
 
Welkom Jacky,

Ook met een beperkte of zelfs geen werkplaats kun je prachtige dingen maken.
Het hangt alleen af van de grote van de werkstukken die je wilt maken. Voor bijvoorbeeld een Netsuke snijwerk heb je alleen een goed mes en een handschoen nodig en kun je zo aan de keukentafel aan de slag.

Geniet er van

Groet Edwin
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Welkom Jacky. Begin qua gereedschap met die dingen die je direct kunt gebruiken. Dat ‘veel’ heeft tijd nodig, want kost ook geld. Investeer wel meteen in het beste gereedschap dat je je kunt veroorloven. Ten eerste heb je daar veel meer plezier van. Ten tweede houd je er langer plezier van. Succes!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Welkom. Begin met goed handgereedschap. Hierna kan je jouw verzameling uitbreiden. De sky is de limit.
Bedenk wel dat het de man/vrouw is die het werkstuk maakt en niet de machine. Met andere woorden als je niet snapt wat je doet wordt het met de beste machines ook niet mooi.
Succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.