Van grofvuil tuintafel naar radiatorombouw

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
Mijn buurman wilde zijn tuintafel naar het grofvuil brengen, gelukkig had ik nog recht van inspraak. Hieronder een kort verslag

Ik heb helaas niet de hele tuintafel gefotografeerd. Dit is een van de resterende stukken. Foei lelijk groen geverfd. tuintafel 3.jpg

Dit is de onder,- en zijkant van de tafel. Mocht iemand weten wat voor soort hout het is, dan hoor ik het graag.

tuintafel 1.jpg
De tuintafel in stroken van 4 cm gezaagd en door de vlak van dikte bank gehaald.

werkproces 2.jpg

Omdat ik geen grote ruimte heb om de ombouw te verlijmen, daarom maar deels in de woonkamer gedaan. Helaas krijg je dan wel kleine afwijkingen als je geen mooie locatie hebt om alle balkjes te verlijmen.

werkproces 1.jpg

En dan is dit het eindresultaat.

eindproduct 4.jpg

Het horizontale balkje rechtsboven vind ik eigenlijk niet zo mooi, maar het heeft wel een functie. De verticale balkjes rechts tegen de muur aan kunnen omhoog en iets naar opzij geschoven worden zodat ik bij de knop van de radiator kan.


eindproduct 3.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en EdP

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Dat is toch een leuke 'upcycle'(y). Zou het teak zijn? Dat wordt veel voor buitentafels gebruikt. Heb je het hout nog met iets afgewerkt of alleen een schuurpapiertje overheen gehaald na het schaven?
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
Allen het schuurpapier gebruikt. De verdere afwerking wordt een winterklus. Dan gaat er een laagje olie over. Nu begonnen met het schilderen van het huis.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.