Van dik hout zaagt men planken

kalebas

Actieve deelnemer
5 jun 2013
38
0
Wilnis
Wow, held! Gaaf zeg. Ook ik speel, samen met een goede vriend, met de gedachte een dergelijk zaag + installatie aan te schaffen. Kun je mij vertellen hoe lang het zaagblad is en waar je de Mill gekocht heb (of is het een zelf-fabrikaat)?

Groet, bas
 

Lontemanos

Actieve deelnemer
23 dec 2014
70
8
Friesland
Hoi Rik, netjes gedaan! Ik heb zelf ook een alaskan mill gebouwd en t resultaat mag er inderdaad wezen. Wij hebben wat geexperimenteerd met de graden waarin je het ketting slijpt, welke hoek gebruik jij daarvoor? Verder zijn er ook speciale dunne kettingen, misschien kun je hier eens naar kijken, scheelt altijd iets qua zaagsel.
 

DennisvanBaast

Nieuw lid
7 sep 2015
8
0
Hoi Rik.
Wat voor ketting heb je op de geleider liggen?
Ik heb voor mijn logosol m8 speciale ketting gekocht om over de lengte te zagen, dit zaagt een stuk prettiger dan een standaard vel ketting ook zaagbeitels wat makkelijker.
En een goeie zaagbroek is nooit weg. Als je ketting breek kan deze tegen je been aankomen.
Succes met zagen.
Groeten Dennis
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Mooie klus Rik!

Ik heb inderdaad ook de speciale kettingen van Stihl ( via logosol) maar ik dacht dat 90 cm de langste zijn. ( 90 cm zwaard)
Ik kan morgen wel even op een doosje kijken wat de juiste hoek is voor de ketting.
Hoewel ik dacht dat er meer verschillen zijn dan alleen de tandhoek.
 

DennisvanBaast

Nieuw lid
7 sep 2015
8
0
Hoi Lemen.

Op die ripping ketting zitten meer beitels dan op een standaard ketting. Ook zijn het laag profiel beitels ze zijn een stukje kleiner en de aandrijving in de geleider is smaller.
 

jan jansen

Actieve deelnemer
28 okt 2010
128
3
Aldeboarn - Fryslan
Het uploaden van een filmpje (.mov) lijkt niet te lukken... iemand advies?

[/QUOTE]Ik denk dat je het beste dat filmpje op Youtube kunt plaatsen en dan hier verwijzen met de weblink ernaar toe,
Overigens mooi hout...heb je toevallig ook els of essen...?hahaha
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Al heel lang niet op m'n eigen draadje gekeken. Zie dat er een hele hoop vragen zijn blijven liggen.
Binnenkort doe ik een update over dit project en een vooruitblik op een nieuw draadje ;)
Gr
Rik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.