Vaasje taxus

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Eindelijk weer wat kunnen draaien. Je zou het bijna gaan verleren. Hier een paar foto's en wat er mis ging.
kleinevaastaxus.jpg
kleinevaastaxus1.jpg

taxusvaasklein2.jpg

taxusvaasklein3.jpg
Dat ging mis. Ik heb hem gevuld met polyamide en ging aan de gang met frictiepolish. ruim 2500 toeren en gaat het smelten hierna geschuurd met p400 en weer in de polish maar nu op een lager toerental. Dat heeft wel een nadeel het gaat niet zo mooi glimmen.
taxusvaasklein4.jpg

Gat gevuld en geschuurd met p120

taxusvaasklein5.jpg
Hier het beeld na de extra vulling het alu blokje is om het meteen te kunnen koelen. je kan het hierna meteen snijden en schuren.
taxusvaasklein6.jpg
taxusvaasklein6.jpgtaxusvaasklein7.jpg
De eerste vulpoging, na het schuren bleek dat er nog een beetje bij moet.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Ach wat zonde:cry:. Zo’n mooi vaasje en dan dit....is wel een belangrijk leermomentje: blijkbaar is de combi friction polish en polymeer niet zo’n goede?
Leermoment, nee hoor het is niet de eerste keer :rolleyes: (iets met ezel en steen) nog een keer te gaan. Combinatie met warmte is het probleem.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.180
352
Etten-Leur
Hey Wim,

waarom polyamide (nylon) voor deze toepassing? Het lijkt me dat het niet zo goed zal hechten maar dat ik goed mis hebben.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Dat is een prof systeem voor het vullen van gaten in de meubelindustrie. Mijn versie is ook voor buiten geschikt. Als je met professionele houtrotvullers werkt moet je 4 tot 16 uur wachten voordat je het kunt bewerken. Bij dit product doe je de lijn erin alu koelblok erop en dan meteen schuren schaven etc. Kijk even bij de volgende link.
Producten moet wel het juiste type lijm hebben.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.180
352
Etten-Leur
Dat is een prof systeem voor het vullen van gaten in de meubelindustrie. Mijn versie is ook voor buiten geschikt. Als je met professionele houtrotvullers werkt moet je 4 tot 16 uur wachten voordat je het kunt bewerken. Bij dit product doe je de lijn erin alu koelblok erop en dan meteen schuren schaven etc. Kijk even bij de volgende link.
Producten moet wel het juiste type lijm hebben.
Gevonden, neem aan dat je Knottex bedoelt. Was er inderdaad nog niet eerder tegenaan gelopen. Ik zou afhankelijk van wat je zoekt Cellucol met houtmeel hebben gebruikt, of Milliput, of epoxy.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Gevonden, neem aan dat je Knottex bedoelt. Was er inderdaad nog niet eerder tegenaan gelopen. Ik zou afhankelijk van wat je zoekt Cellucol met houtmeel hebben gebruikt, of Milliput, of epoxy.
Ja knotex. Epoxy heb ik ook. Maar die knotex is lekker snel en geen troep aan je handen. Echte lijm verbindingen doe ik er niet mee hoor.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.