vaas met mos

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Het is weer een tijdje geleden dat ik nog wat werk deelde hier. Bij deze een van mijn laatste werken.
Ik ben de laatste tijd wat aan het experimenteren met vormen en afwerkingen.
Deze vaas is gedraaid uit zilverberk en afgewerkt met flocking, dat wordt normaal gebruikt als kunstgras in modelbouw en dergelijke.
rond de nek zit en lederen band en de naad heb ik weggewerkt met een takje en een katje.
De binnenkant heb ik waterdicht gemaakt met brouwerspek. Daar moet ik nog wat mee oefenen om een mooie (dunne) egale laag te krijgen.
maar in principe is dit nu dus een bruikbare waterdichte vaas.

Hier nog een linkje naar 2 video's van hoe ik dit gemaakt heb: 2 delige video

PS: ik weet dat dit niet iedereen zijn smaak is, maar da's het risico van het experiment ;) .


mossy thumbnail.jpg

mossy 1.jpg

mossy 2.jpg

Nu de bodem is gefaald. ik heb mijn logo daar met de hand ingebrand en dan gevuld met messing poeder. Het branden deed ik met een goedkoop hobby pennetje dat vrij moelijk was om een consistente diepte mee te krijgen.... ook hier zal ik nog wat mee moeten oefenen of mss een goed excuus om te upgraden :)

bottom-small.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983 en mathieu

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Ik heb eerst een paar andere werkstukken van je bekeken. Daar heb ik me zeer positief over uitgelaten.
Ik vind deze afwerking niet geslaagd.
 
  • Leuk
Waarderingen: mrRuben

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.