Van het restant stam Gleditisia wilde ik uit de kern een flinke vaas maken. Versie 1 is mislukt, versie 2 is er wel..
Stuk ingespannen en rondgezet..

Daarna vorm gegeven

En begonnen met uithollen tot plm 45 cm diepte..

Bij het afwerken van de bodem kwam ik helaas iets te dicht bij de wand..

En er een nieuwe <pet> op de oude bodem gezet en een een nieuwe voet om hem verder af te draaien..

Daarna de binnenkant dun afgewerkt naar plm 5 mm en geschuurd.

De vaas ligt nu in een doos met krullen te drogen vanaf 15%RH tot onder de 10% en dan verder met rest voetje eraf en in de olie zetten. Verder kijk ik nog of de bovenrand iets uitgeslepen kan worden / geaccentueerd met een kleurtje.
Les.. oorzaak ligt erin dat ik mijn camera een paar uur te laat hebt ingezet om te kijken waar mijn uitholgereedschap precies zat..
Stuk ingespannen en rondgezet..

Daarna vorm gegeven

En begonnen met uithollen tot plm 45 cm diepte..

Bij het afwerken van de bodem kwam ik helaas iets te dicht bij de wand..

En er een nieuwe <pet> op de oude bodem gezet en een een nieuwe voet om hem verder af te draaien..

Daarna de binnenkant dun afgewerkt naar plm 5 mm en geschuurd.

De vaas ligt nu in een doos met krullen te drogen vanaf 15%RH tot onder de 10% en dan verder met rest voetje eraf en in de olie zetten. Verder kijk ik nog of de bovenrand iets uitgeslepen kan worden / geaccentueerd met een kleurtje.
Les.. oorzaak ligt erin dat ik mijn camera een paar uur te laat hebt ingezet om te kijken waar mijn uitholgereedschap precies zat..