Upgraden van Systainer classic naar Systainer T-Loc

  • Onderwerp starter The Freeman
  • Startdatum
T

The Freeman

Guest
Beste Formumleden,

Ik ben mijn systainers classic aan het upgraden naar systainers T-loc en zit met twee vragen, t.w.:

  1. Waar kan ik de zijaanslag van de OF 1010 EBQ-Plus kwijt in de systainer T-Loc? Ik kan maar geen geschikt plekje vinden. Kan iemand die zo'n OF 1010 in een T-loc systainer heeft er misschien een foto van maken?
  2. Voor het opsluiten van de machines wordt er gebruik gemaakt van schuimrubber wat in de deksel is vastgelijmd. Maar dat schuimrubber is helaas geen Festool artikel. Hoe hebben jullie dat opgelost? En waar hebben jullie dat eventuele schuimrubber kunnen kopen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en bij voorbaat dank voor jullie reacties.
 

Stijn52

Actieve deelnemer
10 dec 2020
67
17
Herzele
Beste Formumleden,

Ik ben mijn systainers classic aan het upgraden naar systainers T-loc en zit met twee vragen, t.w.:

  1. Waar kan ik de zijaanslag van de OF 1010 EBQ-Plus kwijt in de systainer T-Loc? Ik kan maar geen geschikt plekje vinden. Kan iemand die zo'n OF 1010 in een T-loc systainer heeft er misschien een foto van maken?
  2. Voor het opsluiten van de machines wordt er gebruik gemaakt van schuimrubber wat in de deksel is vastgelijmd. Maar dat schuimrubber is helaas geen Festool artikel. Hoe hebben jullie dat opgelost? En waar hebben jullie dat eventuele schuimrubber kunnen kopen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Kijk eens toolnation voor dat schuimrubber
 
T

The Freeman

Guest
Heb geen of1010 ebq in een tloc, maar ik zag dit filmpje.
Link
Ja, super nu zie ik het. Ik ben aan het zoeken geweest naar foto's en heb daar niets kunnen vinden. Achteraf gezien had ik natuurlijk op youtube moeten zoeken op "unboxing festool OF 1010". Weer wat geleerd.

Het lukte mij niet om de zijaanslag in de systainer te plaatsen omdat de Festool spaanopvanger 437307 bij mij op de zijaanslag gemonteerd was. Maar nu heb ik de zijaanslag op zijn plek. Wel ligt de spaanopvanger nu los in de systainer. Niet zo leuk Festool. Dit verdiend een betere oplossing. Het komt omdat Festool bij de OF 1010 systainer T-Lock geen spaanopvanger meelevert. Mag je dan apart bestellen. Opnieuw Kassa!

In de systainer classic was dat beter ontworpen. Daar zaten de geleidestangen en de spaanopvanger aan de zijgeleider gemonteerd. En die kon in zijn geheel in de systainer geplaatst worden.

Zo zie je maar dat niet iedere vernieuwing een verbetering is. Nu mag ik elke keer dat ik de zijaanslag nodig heb de stangen en de spaanopvanger aan de zijgeleider gaan monteren.

Festool Of 1010 T-Lock_0552.JPG
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.983
813
Omgeving Leiden
Ha,ha, ik denk dat ze bij festool hetzelfde probleem hadden: "met spaanopvanger gemonteerd past die er niet in, wat nu?" "Oh, dan verkopen we die toch gewoon los!" Opgelost.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.