Op stage was ik bezig met het oefenen van een paar hout verbindingen. Steeds een stapje moeilijker, tot ik besloot een klein kistje te maken als oefening. In eerste instantie was de bedoeling om een simpel kistje met zwaluwstaarten te maken, maar al snel kwam het idee om naast de zwaluwstaarten, de deksel op een uitdagende manier te fineren.
Uiteindelijk heb ik pallisander, wenge en esdoorn fineer gebruikt om de deksel te fineren. Verder bestaat het kistje uit massief noten en esdoorn.
Om het noten iets meer te laten passen bij het pallisander, heb ik het noten met een kleurlak gespoten om iets deze iets donkerder te maken. Verder heb ik het kistje meerdere malen gespoten en geschuurd.
De binnenkant heeft nog de aandacht nodig. Deze wil ik door mijn oma laten bekleden met een mooi stofje o.i.d.
Hieronder een paar foto's van hoe hij nu is:
Ik hoor graag op of aanmerkingen
Groetjes,
Lennaert
Uiteindelijk heb ik pallisander, wenge en esdoorn fineer gebruikt om de deksel te fineren. Verder bestaat het kistje uit massief noten en esdoorn.
Om het noten iets meer te laten passen bij het pallisander, heb ik het noten met een kleurlak gespoten om iets deze iets donkerder te maken. Verder heb ik het kistje meerdere malen gespoten en geschuurd.
De binnenkant heeft nog de aandacht nodig. Deze wil ik door mijn oma laten bekleden met een mooi stofje o.i.d.
Hieronder een paar foto's van hoe hij nu is:

Ik hoor graag op of aanmerkingen
Groetjes,
Lennaert