Ulmia 1710 aanslag op roltafel

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
Heb een Ulmia 1710S zaagtafel met roltafeltje gekocht.

Helaas zit de optie van de aluminium geleider op de roltafel er niet bij, daar had de vorige eigenaar een stuk hout gemonteerd.

Ik heb nu het onderste 'ulmia' profiel van de roltafel vervangen door een standaard extrusie profiel,
En het 'ulmia' profiel dat ik nu over heb wil ik graag als aanslag op de roltafel gebruiken.
Hiervoor kan ik de onderdelen van de bijgeleverde verstekaanslag gebruiken.

De montagegaten voor de roltafel aanslag zijn ook voorbereid aan de onderkant van de roltafel.
Maar wat ik dan nog mis is de plaat waarom dit gemonteerd word.
Het is geen probleem om zetwerk/plaatwerk te bestellen, maar het mooiste zou zijn als ik de afmetingen van de originele hoekplaat over te nemen.
Heb al wel wat globale afmetingen gevonden in een duits forum, maar precies opmeten lijkt me fijner.

Heeft er iemand toevallig een Ulmia 1710 met roltafeltje en aanslag staan?

Foto's ter verduidelijking:


ulmia 1710.JPG
De gekochte zaag.​

ulmia aanslag bracket.JPG
foto met hoe de aanslag bevestigd zit aan de roltafel.​


ulmia geleider montageplaat.JPG
gevonden in Duits form. Deze plaat is volgens mij van 1 type nieuwere 1710
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
Zit net de info in de gebruiksaanwijzing en op het duitse forum nogmaals te bestuderen.

Het lijkt alsof er 2 platen nodig zijn, 1 aan de aanslag waar de hoekverstelling aan vast zit.
en 1 aan de onderkant van de roltafel.
Beide platen met 2 pennen op elkaar te schuiven en vast te zetten met een sterknop onderaan de hoekaanslag.

Als iemand een zaag heeft met dit systeem zou ik het graag op willen meten.
 

VHoekzema

Nieuw lid
19 dec 2021
1
0
Breede
Hi XL500, Ik heb volgens mij dezelfde zaagtafel staan. Met roltafeltje.. Ik zal morgen even het typenuemmer checken en je een foto sturen van het geheel. Je bent welkom om alles op te komen meten
 

XL500SZ

Actieve deelnemer
1 mei 2017
206
70
Groningen
www.kiwood.nl
Hallo, bedankt voor het aanbod!
Het is al gelukt met de aanslag, toevallig afgelopen weekend de laatste hand aan gelegd.

Mis nog wel de wegdraaibare aanslag op het tafeltje links, als je daar een foto van hebt misschien?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.