Uit burnout

Jozua

Nieuw lid
3 jun 2023
12
1
Nederland
Hi allen,

T afgelopen jaar ben ik in een fikse burnout terecht gekomen. En ik heb besloten om met mijn handen creatief met hout te willen werken na een aantal goede ervaringen.

Hobbymatig maak ik meubels maar bijv ook schuttingen, overkapping e.d.

Hiervoor gebruik ik een skill tafelzaag, bosch decoupeerzaagje, vonroc schuurmzchine en een schroefboormachine.
Alles sameb is nog geen €500 geweest nieuwprijs.

Graag ga ik als zij instromen het vak in van timmerman of meubelmaker.

Echter loop ik wat vast omdat ik in mn situatie nog niet fulltime kan werken.

De timmerbedrijven hebben t liefst jonkies die fulltime kunnen werken.
De scholen nemen enkel leerlingen aan die direct gekoppeld worden aan een bedrijf. En ze zeggen ook eerlijk dat t erg lastig wordt.

Meubelmakers ook gecontacteerd maar vragen ook fulltime medewerkers.

Blijft over, ondertussen zelf doorgaan met mn skills verbeteren en gaandeweg dingen verkopen. Zo kan ik binnen mijn eigen energiehuishouding toch beginnen en ontwikkelen.

Maar toch zou ik graag een vak leren en werkervaring op doen, naast youtube :)

Mocht iemand tips hebben om ook op latere leeftijd (dertiger) t vak in te komen gaandeweg, hoor ik t graag!


Fijne dag!
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouterst

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.643
700
Antwerpen
ken de situatie in Ned niet maar in Belgie kun je volwassenonderwijs volgen, waaronder Meubelmaker/Houtbewerking, oa Syntra of Encora
 

Rik Hendrikx

Nieuw lid
17 aug 2020
12
13
Ranst
Volgens de website van Encora kan je er vanaf volgend schooljaar ook de opleiding (intensief traject - 2 dagen/week) binnenschrijnwerk volgen. Je leert er trappen, deuren en omkastingen maken, en vervolgens plaatsen. Er is ook een stage aan gekoppeld.
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
302
119
Zuid Holland
Welkom. Ook ik heb een burnout gehad en merk dat met mijn handen wat doen heel goed is voor mij, puur therapeutisch maar ook omdat het leuk is. Onder andere hierom ben ik gaan houtklooien. Herkenbaar dus ;)

De schrijn staat heel goed bekend, ken diverse mensen daar een cursus/opleiding gedaan hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.