Ik moet het even van me afschrijven... Eergisteren via Marktplaats een Einhell TH-SP 204 Vlakvandiktebankje gekocht. Leek in eerste instantie goed te werken. Gisteren begon het doorvoer systeem te stotteren en knapte het aandrijfriempje van het rollen systeem. Snel een nieuw riempje besteld en gemonteerd. Dat zat vanochtend al bij de post, dus weer aan de slag. Bij het zesde plankje weer de zelfde ellende. De machine maar weer uit elkaar gehaald en eens verder geïnspecteerd. Nou blijkt dat de gaffel waar de tandwielen aan zitten los te zitten en bij verdere inspectie blijkt er een onderdeeltje waarin een asje door het frame gaat te ontbreken. de vorige eigenaar heeft dit opgelost met een paar ringetjes met als gevolg dat de borgschroef aan de binnenkant zichzelf vast wringt als het mechaniek in werking wordt gesteld. Hierdoor lopen de tandwielen en pully's vast met als gevolg dat de aandrijfriem stil komt te staan terwijl de aandrijving door draait. Het duurt dan slechts enkele seconden voor het riempje naar de haaien is.
Via internet kan ik de benodigde onderdelen niet bestellen. Inmiddels een mailtje naar Einhell Nederland gestuurd met de vraag of de onderdelen (nog) leverbaar zijn en wat dit grapje me extra gaat kosten. Afwachten dus maar weer. Het werk ligt weer stil.
De verkoper zij dat het machientje nauwelijks gebruikt was... Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd een eikenhouten spoorbiels door te jagen met maximale vandikte stand. Ik ben er een beetje ziek van.
Goed gereedschap is het halve werk, maar soms een beetje duur. Dan ga je voor een koopje terwijl je eigenlijk beter weet.
Ruud
Via internet kan ik de benodigde onderdelen niet bestellen. Inmiddels een mailtje naar Einhell Nederland gestuurd met de vraag of de onderdelen (nog) leverbaar zijn en wat dit grapje me extra gaat kosten. Afwachten dus maar weer. Het werk ligt weer stil.
De verkoper zij dat het machientje nauwelijks gebruikt was... Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd een eikenhouten spoorbiels door te jagen met maximale vandikte stand. Ik ben er een beetje ziek van.
Ruud