Twee houtbewerkings-veilingen bij BVA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hiertebreeddaartelang

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
514
61
P'beek
Mijn ervaring is ok met BVA. Wel altijd iets van 30% op de prijs waar de spullen voor staan + kosten om op te halen door een koerier. 2x iets gekocht en op zich prima gewerkt.

Wat trigger zegt klopt, blijf nadenken wat iets waard is en blijf kijken of hetzelfde product of vergelijkbaar voor een vergelijkbare prijs te koop is. Ook is het vaak bedrijfsmatig gebruikt (lees: afgeragd...). Vaak met een beetje liefde (10,-) prima op te lossen.

Doe wat goed voelt en net als met marktplaats zit je er soms gewoon naast en heb je Pech.

Veel wijsheid toegewenst!

HTBDTL

Blue

Nieuw lid
5 jun 2013
22
1
Utrecht
Ja, het viel me al op dat ook HBM zijn spullen nu via BVA aanbiedt. Dan lijkt het beginbedrag goedkoop (ex btw, ex veilingkosten), maar zodra je begint te bieden is het al gauw duurder dan bij HBM op zn site.

Rutger Broekman

Actieve deelnemer
19 apr 2013
71
10
De prijs die je biedt moet je met 1,42 vermenigvuldigen (prijs x 1,17 (BVA auction fee) en over dat totale bedrag BTW, dus x 1,21). ik heb er ook niet zon goede ervaringen mee. Mensen blijven maar bieden alsof ze het willen hebben ten kosten van een ander... Marktplaats is beter te doen.

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
121
39
Goede ervaring mee. Laatste aankoop was een auto voor 1,- per gereden km.
Let ook op dat je op tijd afhaald en betaald. Doen ze erg moeilijk over en kan je geld kosten.

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
229
23
Groningen
En voor dat geld mag je de accu’s ook zelf komen ophalen zonder dat je garanties krijgt. Ik zag in een van de kavels ook een gebruikte kruiwagen verkocht worden voor te veel.

Ik kan me voorstellen dat veilingen soms nog wel eens een goede deal kunnen bevatten, waarschijnlijk vooral de grotere machines. Maar ook daar loop je risico. Zie in een van de kavels een redelijk okay verkochte aanhanger. Maar als je bij zo’n ding de wiellagers, remmen, oplooprem en wat verlichting moet vervangen. Dan is de deal in eens niet meer zo interessant.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.