Twee haakse mini accu-slijpers

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.328
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik kwam afgelopen week in een gereedschapswinkel bij mij in de buurt en zag toevallig de Metabo 12 volt accuslijper staan. Wat een leuk dingetje.
Ik wist niet dat ze bestonden in dit heel handzaam miniformaat. (altijd riskant om ""zomaar"" een gereedschapswinkel binnen te lopen)
Ook Bosch blauw heeft iets dergelijks.

Ik overweeg zo''n dingetje te kopen.

Hieronder de twee links naar deze machientjes.


Iemand ervaring met (een van) deze machientjes? Of een voorkeur voor een van de twee?
(Ik heb al een lader en passende accu's van Bosch, maar laat dat op jullie evt advies geen invloed hebben)

Klaas
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.745
2.601
Gaanderen
Ik ben een fan van metabo slijpers. Dat van een passende accu is natuurlijk wel heel belangrijk. Er zijn echter op ali verloop/passtukken te koop voor kleine prijzen. Zo passen mijn milwaukee accu's op een accu frees van ryobi. Ik heb even gezocht maar ik zie alleen adaptoren voor 18 v. Dus dan wordt jouw keus een stuk eenvoudiger.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.745
2.601
Gaanderen
Dat is wel het soort gereedschap dat je in de avonduren niet in je achterzak moet hebben, geloof ik...
Jawal hoor ik ben slotenmaker. Er zijn bepaalde artikelen die bijzonder geschikt zijn. Ik weet van een oud collega die verkocht in amsterdam PB schroeverdaaiers in maat 9 per doos. Passen beter in je binnenzak dan een breekijzer.
 
  • Haha
Waarderingen: rmenkveld

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.328
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik ben een fan van metabo slijpers. Dat van een passende accu is natuurlijk wel heel belangrijk. Er zijn echter op ali verloop/passtukken te koop voor kleine prijzen. Zo passen mijn milwaukee accu's op een accu frees van ryobi. Ik heb even gezocht maar ik zie alleen adaptoren voor 18 v. Dus dan wordt jouw keus een stuk eenvoudiger.
Dat van die verloopstukken wist ik ook al niet.
Gezien je toevoeging van alleen voor 18 volt denk ik dat het de Bosch wel zal worden (overigens ben ik ook heel tevreden over metabo)
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Ik heb de Bosch versie. Die is leuk om een bout af te korten of iets anders kleins/lichts te doen. Maar duidelijk te zwak als je wat meer moet slijpen. Ik heb er daarom nog een 125 mm slijptol op 230V bij gekocht.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.135
527
Moordrecht
Of, iets handzamer: een 115 mm haakse slijper. Voor mijn doeleinden tot nu voldoende gebleken. Ik heb al jaren een Pattfield apparaat van 33 euri. Maakt een ongelooflijke bak herrie, maar doet t meer dan prima, al begint de schakelaar nu vervelend te doen.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.407
297
omgeving Rotterdam
UIt pure "heb zucht" laatst nog gekeken naar de kleine Bosch blauw 12V Winkelschleifer. Uiteindelijk toch niet gedaan omdat een beugelzaag voor het inkorten van een boutje of draadeind net zo snel is.
Voor het andere werk pak ik wel mijn 125mm haakse slijper.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.