TV-wand + zwevend AV meubel

Atmoz

Actieve deelnemer
Aangezien hier allemaal leuke topics voorbij komen met mooie, zelfgemaakte (tv)meubels etc... dacht ik "laat ik mijn creatie ook eens zien" :D
Het is dan wel geen massief hout, maar een combinatie van MDF, vurenhouten kepers en XXL laminaat mag ook vast wel :p

Kepers tegen muur:
achterwand_maken1.jpg



Zwevend meubel ertegenaan, en alvast wat lagen laminaat opgebouwd:
achterwand_maken2.jpg



"werk aan de wand"
werk_aan_de_wand.jpg



Voor de apparatuur in/op het kastje gaat nog een gewicht-test door m'n neefje:
zwevend_meubel_gewichttest.jpg



De wand + meubel klaar:
woonkamer_mooi.jpg



Wacht de wand zitten RGB-LED strips, deze kan ik via een zelfgemaakte Android-App bedienen:
Android_App_home-control.JPG



RGB_LED-strip.jpg



Dat ziet er dan zo uit:
Nieuwe_lampen3.JPG



PS4_2.JPG



REL_S5_overzicht2.JPG



Dit heb ik allemaal gemaakt toen de rest van m'n huis nog een regelrechte puinzooi/bouwval was. Midden tussen de verhuis-spullen en alles in...
Ook had ik toen nog niet zoveel (prof.) gereedschap :rolleyes:

Zie graag jullie reacties!

Greetz,

Atmoz
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Ziet er mooi uit! Maar waarom een Sonos app als je mooie B&W zuilen hebt? :p
Heb je de witte kastjes zelf gemaakt? (zo ja, zelf gespoten of nog wat anders?)
En heb je de op afstand bedienbare verlichting vanuit niets gemaakt of waren de strips al voorbereid? (en idem voor de app) Lijkt me erg tof om zelf te maken, maar ben er niet in thuis.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Heel netjes gemaakt! Maatwerk staat toch altijd een stuk strakker. De LED-verlichting maakt het echt af vind ik. Hoe heb je de streep tussen het laminaat gerealiseerd?
 
M

Milo-vs

Guest
Erg mooi geworden! M'n vriendin en ik hebben naar soortgelijk zitten kijken maar dan met eikenhout of gebruikt pallethout, voor straks ons eigen huis.
 

Pkfotografie

Nieuw lid
24 aug 2014
10
0
Valkenswaard
Mooi meubel geworden, wat minder te spreken over het cablemanagement ( maar ziet niemand natuurlijk zo achter de wand )
mooie bouw radio trouwens ( gebruik ik hem ook altijd voor)
verder is het subje wel leuk bij film, maar voor muziek is hij niet echt noodzakelijk ( heb iets minder prijzige zuiltjes van b&w en heb mijn sub verkocht, had hem al jaren niet aan gehad)
 

Atmoz

Actieve deelnemer

:D


Mooi gemaakt, past erg goed in het verdere interieur ! Vraag ik dan toch wel af of je met die mooie zuilen wel een sub nodig hebt :p

Thanks!
Die sub is met muziek inderdaad niet écht nodig. Wel "leuk" natuurlijk om 'm nog erbij te hebben, want op hogere volumes knalt 't natuurlijk flink zo :cool: (en af en toe moet dat kunnen, vinden de buren ;))


Ziet er mooi uit! Maar waarom een Sonos app als je mooie B&W zuilen hebt? :p

Dankjewel.
Dat SONOS gedeelte van m'n App gebruik ik ook niet bij deze AV-set. Dat is voor het SONOS systeem in de rest van het huis (heb overal plafondspeakers ingebouwd).

Heb je de witte kastjes zelf gemaakt? (zo ja, zelf gespoten of nog wat anders?)

Jep, alles zelf gemaakt. Dat witte heb ik allemaal geverfd met een roller. Is nog redelijk strak geworden ook :)

En heb je de op afstand bedienbare verlichting vanuit niets gemaakt of waren de strips al voorbereid? (en idem voor de app) Lijkt me erg tof om zelf te maken, maar ben er niet in thuis.

Ook allemaal zelf gemaakt. De controller is een Arduino met een EthernetShield. De communicatie gaat via het UDP protocol vanuit de App. Ik kan de verlichting (en rolgordijnen etc) dus ook overal vanuit een web-interface bedienen.
Maar vanuit de App gaat net iets "smoother"...


Heel netjes gemaakt! Maatwerk staat toch altijd een stuk strakker. De LED-verlichting maakt het echt af vind ik. Hoe heb je de streep tussen het laminaat gerealiseerd?

Thanks!
De witte lijnen heb ik gemaakt met latex. Er met een dun kwastje in/op gesmeerd, en toen met een natte doek het "teveel" eraf geveegd.


Erg mooi geworden! M'n vriendin en ik hebben naar soortgelijk zitten kijken maar dan met eikenhout of gebruikt pallethout, voor straks ons eigen huis.

Dankjewel. Ben benieuwd hoe jullie het gaan maken, altijd gaaf zo'n DIY project. Veel succes in ieder geval!!!


Mooi meubel geworden, wat minder te spreken over het cablemanagement ( maar ziet niemand natuurlijk zo achter de wand )

Thanks. Dat "cable-management" is inderdaad ook niet het mooiste zo. Maar de lelijke (en achteraf zeer plakkerige) tape zat er alleen tijdelijk om de kabels op de juiste plek te houden.
Als je nu zou kijken zo het een stuk beter uit zien.

mooie bouw radio trouwens ( gebruik ik hem ook altijd voor)

Je hebt 't toch niet over die Zeppelin, right? :p (zo noem ik dat ding dus ook altijd "effe m'n bouwradio pakken" hahahhaa)

verder is het subje wel leuk bij film, maar voor muziek is hij niet echt noodzakelijk ( heb iets minder prijzige zuiltjes van b&w en heb mijn sub verkocht, had hem al jaren niet aan gehad)

Klopt, maar bij film is hij sowieso een mooie aanwinst.

Thanks voor de reacties allemaal!!

Gr,

Atmoz
 

Pkfotografie

Nieuw lid
24 aug 2014
10
0
Valkenswaard
:D



Thanks. Dat "cable-management" is inderdaad ook niet het mooiste zo. Maar de lelijke (en achteraf zeer plakkerige) tape zat er alleen tijdelijk om de kabels op de juiste plek te houden.
Als je nu zou kijken zo het een stuk beter uit zien.
ik heb het niet zo op kabels los achter de wand, zou zelf indien mogelijk gaan voor een stuk pvc pijp of mantelbuis ( bij het vervangen van kabels gaat dat vaak makkelijker vergeleken bij los achter de wand ) kabels krullen nog wel eens waardoor het vast loopt in een dune hollewand

Je hebt 't toch niet over die Zeppelin, right? :p (zo noem ik dat ding dus ook altijd "effe m'n bouwradio pakken" hahahhaa)


gebruik mijn zeppelin alleen op het werk, en soms op Bbq feestjes, leuk apparaat maar thuis wel wat beters om naar te luisteren. Wel leuk om te zien dat ik niet de enige ben die hem daar voor pakt ( heerlijk geluid trouwens voor zo'n klein apparaat

Klopt, maar bij film is hij sowieso een mooie aanwinst.

Thanks voor de reacties allemaal!!

Gr,

Atmoz


Vetgedrukt gereageerd
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Zo'n AV installatie verdient een mooi meubel.
En dat is het geworden ook!
De indirecte verlichting maakt het helemaal af.
Ziet er goed uit Atmoz, m'n complimenten.
 
Laatst bewerkt:

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik denk dat ik voor de verlichting maar even blijf puzzelen /zoeken naar een andere wat meer kant en klaar oplossing.

Je zou eens kunnen zoeken op Google naar "wifi lamp". Er staat me bij dat die zoiets hebben wat je zoekt.


je kunt een preview zien op het ht forum ;)

Haha, ja daar staan vast nog wel ergens wat foto's. Ik ben er alleen niet meer zo actief te laatste maanden.
Veel te druk met houtbewerking haha :eek:

Ik bedenk met trouwens dat ik wel iets van hout op de slaapkamer heb...

Zwevend TV-meubel:

Nieuw_tv_meubel_slaapkamer1.JPG



Nieuw_tv_meubel_slaapkamer2.JPG




[edit]

Oh, en nu ik er zo naar kijk kan ik natuurlijk ook m'n zelfgemaakt spiegelkastje showen :)

Kastje_slaapkamer.jpg


Verlichting erin maken:
Verlichting_kastje1.jpg



Verlichting_kastje2.jpg



Verlichting_kastje3.jpg



Slaapkamer5.JPG



[/edit]



gebruik mijn zeppelin alleen op het werk, en soms op Bbq feestjes, leuk apparaat maar thuis wel wat beters om naar te luisteren. Wel leuk om te zien dat ik niet de enige ben die hem daar voor pakt ( heerlijk geluid trouwens voor zo'n klein apparaat

Ik vind het cool dat jij er ook "bouwradio" tegen zegt :p
Want eigenlijk is het natuurlijk precies het tegenovergestelde.
Ben echt blij met 't ding. Had er eerst ook 2, maar omdat m'n huis inmiddels vol hangt met SONOS heb ik er één verkocht.
Maar blijven mooie dingen, met inderdaad (zeer) mooi geluid!!


Zo'n AV installatie verdient een mooi meubel.
En dat is het geworden ook!
De indirecte verlichting maakt het helemaal af.
Ziet er goed uit Atmoz, m'n complimenten.

Thanks voor de complimenten Willem :D

Groet,

Atmoz
 
Laatst bewerkt:

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Ik dacht eens even kijken wat Atmoz zoal gepost heeft op het forum.
Valt mijn mond toch echt wel open van verbazing wat je zoal gerealiseerd hebt!

Je hebt gouden handjes, kerel!

Zie ik nu goed in de reflectie van de spiegel dat je een verticale tuin hebt? Eventueel meer info/foto's over de bouw ervan?
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik dacht eens even kijken wat Atmoz zoal gepost heeft op het forum.
Valt mijn mond toch echt wel open van verbazing wat je zoal gerealiseerd hebt!

Je hebt gouden handjes, kerel!

Zie ik nu goed in de reflectie van de spiegel dat je een verticale tuin hebt? Eventueel meer info/foto's over de bouw ervan?

Thanks voor de complimenten.

Dat is inderdaad een vertical garden ja.

Hierbij foto's van het bouwproces:

Vertical_Garden_bouw1.jpg



Vertical_Garden_bouw2.jpg


De planten voor erin:
Vertical_Garden_planten.jpg



Vertical_Garden_beplanten1.jpg



Vertical_Garden_beplanten2.jpg



Vertical_Garden_beplanten3.jpg



Vertical_Garden_beplanten4.jpg



Vertical_Garden_beplanten5.jpg



Vertical_Garden_slaapkamer1.JPG



Vertical_Garden_slaapkamer2.JPG


Spotjes die de boel verlichten:
4_spots_vertical_garden2.jpg


Op deze manier haal ik toch wat natuur in huis he :p

Grtz,

Atmoz
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Onder het motto "beter een splinter in de teen, dan tien in de hand" werkt Atmoz blootvoets ;)...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.