TV kast zwevend

Crowns

Nieuw lid
13 nov 2017
3
0
Hi allen,

Ik zou graag een tv kast maken en zou advies kunnen gebruiken.

De plaats ziet er als volgt uit:

tvkast.jpg

De kast zou zwevend gemaakt worden, beetje in lijn met deze afbeelding. Ongeveer waar nu de huidige kast begint, tot rechts tegen de muur.

tvkast2.jpg


Voorlopig ga ik geen haard plaatsen, dus die ruimte zou ik willen verkleinen door een achterwand met legplanken te creëren. Het is nu 60 cm en te diep voor legplanken.
Die ruimte heb ik voorzien bij de bouw zodat de haard niet te ver naar voor zou moeten staan.

Wat zouden doen om die diepte tijdelijk op te vullen? Ik dacht aan gyproc of eventueel een plaat met eik fineer (want daar wil ik de kast in gaan maken).

Hoe zouden jullie die kast zwevend ophangen, wetende dat er geen muur achter zit? Eventueel toch de volledige diepte gebruiken en aan de zijkantene en achteraan een french cleat?
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
De kast zou zwevend gemaakt worden, beetje in lijn met deze afbeelding.
deze kast wordt toch nog ondersteund in de voorste hoeken ?

Hoe zouden jullie die kast zwevend ophangen, wetende dat er geen muur achter zit? Eventueel toch de volledige diepte gebruiken en aan de zijkantene en achteraan een french cleat?
Het lijkt me wel een heel gevaarte om die niet te laten steunen op de vloer maar enkel vast aan de wand. Waarom laat je de plint niet een stuk terugspringen, dan lijkt het alsof de kast zwevend is maar je hebt wel een fatsoenlijke ondersteuning
 

Crowns

Nieuw lid
13 nov 2017
3
0
Misschien dat ik dat ik dan inderdaad toch moet overwegen om er een staande kast van te maken.
Dan is het probleem in die hoek ook makkelijker opgelost.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.