Tussenproject: Nachtkastje met wat extra's

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.569
1.796
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Nu de vlakbank voorlopig (provisorisch) weer in elkaar staat, mijn energie gebotvierd op wat resthout dat ik over had. Ik had nog geen nachtkastje!

De aanwezige stukken gaven noodzaak tot creatief denken, dus ik heb met een tandverbinding twee staanders en twee liggers tot een poot gemaakt.
De twee gevlakte plankjes zijn uitgezaagd, en aan de binnenzijde van die uitsnede heb ik een deuvel gestoken. Daarmee zit de plank geklemd 'om' de staander heen (dat, en wat houtlijm natuurlijk). Beide planken zijn op die manier bevestigd waarmee het geheel compleet schroefloos is. Omdat de plankjes minder diep waren dan ik het kastje wilde, en om de onderste plank dan ook goed bereikbaar/bruikbaar te maken, heb ik ze op verschillende dieptes gemonteerd.

20200712_122245.jpg

20200712_133748.jpg

De bovenste plank heeft echter een handigheidje...

738f6bce-4946-423c-bdde-e2b0e1fca100.jpg

29246679-5650-4d48-a9e9-68598e7ab19e.jpg

Helaas was de plank niet diep genoeg om de lader helemaal te verstoppen, maar dat is voor een volgend project. Het geheel zit wel verlijmd in ieder geval, en de kabel heb ik weggewerkt door een dun latje te verlijmen om de sleuf weer dicht te maken. Tenzij je onderop gaat kijken (en het is maar een laag kastje) zie je er niks van. Bij het verven zorg ik dat er een cirkel of symbool ingezet word zodat je weet waar je je telefoon moet leggen. Draadloos je telefoon opladen door hem gewoon op je nachtkastje te leggen! :).

a8005bcb-51b9-4561-a8e0-54a29a1c5c4e.jpg

Geschuurd en wel, nu nog in de grondverf en morgen een leuk kleurtje gaan uitzoeken bij de bouwmarkt.

Dit was tevens mijn eerste echte klusje met de bovenfrees. Mooi ding, maar ik snap gelijk waarom mensen voor klein en precies werk een freestafel bouwen, dus dat zet ik ook op mijn lijstje. Mijn tandverbindingen waren nog niet honderd procent strak/netjes, dus de kleine kiertjes opgevuld met houtlijm vermengd met zaagsel. Daar zie je na het schilderen bijna niks meer van. Uiteraard de verbindingen voor het verven nog even gladgeschuurd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.