Tuinhuisdeur maken

ceetn

Nieuw lid
9 dec 2019
3
0
Omdat de deuren van ons tuinhuis dringend aan vervanging toe zijn, maar we ons tuinhuis sowieso toch binnen een 10-tal jaar zouden willen vervangen zou ik zelf nieuwe deuren willen maken. De deuren zijn volledig opgebouwd uit SLS latten met daartussen multiplex voor de onderste delen en glas voor de bovenste delen. Nu vraag ik me af hoe ik de horizontale latten best vast maak aan de vertikale buitendelen van de deur. Zou een halfhout-verbinding hiervoor volstaan? De huidige deur is via pen en gatverbinding gemaakt, maar voor mij maakt het niet uit dat de deur er langs de binnenkant anders uit ziet dan de buitenkant. In bijlage heb ik nog foto's toegevoegd om mijn vraag hopelijk wat duidelijker te maken.
 

Bijlagen

  • IMG_20210304_202248.jpg
    IMG_20210304_202248.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20210304_202226.jpg
    IMG_20210304_202226.jpg
    81 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.148
1.953
Klein-Brabant, Vlaanderen
pen&gat is altijd steviger dan halfhout omdat de pen in het gat knelt
heb je het gereedschap daartoe, kies dan dat
andere mogelijkheid is om de doorsnede van de deur uit 3 gelijke latten te maken, die je waar nodig verlijmt
je hoeft dan enkel voor de verbindingen uitsparingen te laten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.