Trap herstellen

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Hallo,

Onze hond heeft enkele jaren geleden besloten zijn tanden te zetten in onze trap. Ik zou dit nu toch graag repareren.
Ik dacht van met de bovenfrees een halve centimeter weg te frezen aan de bovenzijde, en aan de voorzijde. Hier zou ik dan een nieuw U-stuk hout overplaatsen en vastlijmen.

Het moeilijkste wordt nog een passend stuk hout vinden denk ik. Kan er iemand identificeren welk hout hier gebruikt werd?

IMG_3692.jpg

IMG_3693.jpg

Of zouden jullie een andere werkwijze toepassen?

Mvg
Roel
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Mij lijkt het rubberwood.
Het beschadigde deel weghalen en nieuw stukje in lijmen zou moeten lukken. Onzichtbaar gaat wel niet lukken, dan moet je de ganse trap kaal maken.
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Als ik het zo opzoek, lijkt het inderdaad rubberwood te zijn. Bedankt!
Eens snel op zoek gaan naar een overschotje bij de houthandel.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Misschien kan je er met een min of meer contrasterende kleur een (aangepaste) vlinder in lijmen?
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Klopt. het is inderdaad reeds samengesteld hout. Ik zou proberen zoveel mogelijk op de naad te werken. Dan moet het vrij onopvallend te repareren zijn volgens mij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.