Topblad badkamermeubel

CouliezSteven

Actieve deelnemer
15 okt 2020
59
7
Klant wil een badkamermeubel waarin ze opteren voor onderbouw waskommen
maar geen solid surface / hi-macs.

Ik ben nu aan het kijken naar een compact HPL 12mm maar uiteraard in de kern gekleurd.
Wie heeft er wat al gebruikt?
Ze opteren voor wit/gebroken wit maar liefst met structuur.

Of toch kijken naar iets anders?

De rest van het geheel komt in Uniline masterOak

Thx

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.861
2.827
Klein-Brabant, Vlaanderen
solid surface / hi-macs
met dat nieuwe nederlands heb ik het moeilijk
compact HPL 12mm maar uiteraard in de kern gekleurd
HPL = high pressure laminate, wat dus een laag is die op een drager komt
voor in de kern gekleurd is enkel volkern mij bekend
Ze opteren voor wit/gebroken wit maar liefst met structuur.
als in het oppervlak reliëf moet zitten, dan zie ik het niet zitten om het voor een badkamermeubelplaat te gebruiken
alle vocht en vervuiling gaat in dat reliëf kruipen
de klant krijgt uiteraard wat die uitdrukkelijk vraagt . . . zo lang die de faktuur betaalt

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.437
1.136
Enschede, Twente
solid surface / hi-macs… Dat is een soort-beschrijving en een merknaam. Ik ben wat vroeger in aanraking gekomen met de eerste aanbieder en blijf het hardnekkig Corian noemen.
Wat het is: een composiet van natuurlijk materiaal, nl een poederig product dat van bauxiet gemaakt wordt, en een soort acrylhars.
Het fijne ervan is dat het makkelijker te bewerken is dan natuursteen, een consistent uiterlijk heeft, en zich goed (onderling) laat combineren met accessoires uit hetzelfde materiaal, zoals wasbekkens en profielen.
Ik heb twee douchewanden van Hi-macs en een blad-afwerking van hetzelfde materiaal in mijn "en-suite".

Relief in HPL hoeft geen berglandschap te zijn; het kan subtieler, bijvoorbeeld een lichte korreling, vergelijkbaar met gezoet natuursteen. In de praktijk is dat makkelijk genoeg proper te houden.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.