Een tijdje geleden heb ik een setje schaven gekocht via marktplaats. Een van deze schaven had mijn aandacht getrokken, ik dacht eerst dat het een schraper was, maar het is dus een 'toothing plane' (NL vertaling?). Er zit een net 'JNIJ' slagmerk in, en een mooie beitel die nog wel eventjes mee kan. In het verleden heb ik al wel eens een schaaf weer aan het werk gekregen, maar deze vind ik wat lastiger. De zool is gebroken, en lijkt van een heel hard soort kunststof te zijn.
Mijn vragen aan u, forumleden met ervaring:
- Is deze zool origineel?
- Hoe zouden jullie te werk gaan om hier weer een mooie zool onder te krijgen? Wat voor materiaal, hoe te werk gaan? Ik heb geen vlakbank.

Een van de twee stukken onderkant kan helemaal los, het is wel geplakt met iets dat qua structuur lijkt op Bison kit (bruinig, beetje klonterig).
Mijn vragen aan u, forumleden met ervaring:
- Is deze zool origineel?
- Hoe zouden jullie te werk gaan om hier weer een mooie zool onder te krijgen? Wat voor materiaal, hoe te werk gaan? Ik heb geen vlakbank.

Een van de twee stukken onderkant kan helemaal los, het is wel geplakt met iets dat qua structuur lijkt op Bison kit (bruinig, beetje klonterig).